RecerCaixa finança dos projectes de l’IBEC

By 30 de gener de 2014novembre 16th, 2020No Comments
 30.01.2014

RecerCaixa finança dos projectes de l’IBEC

Dos projectes de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, han estat uns dels 26 projectes que rebran finançament del programa RecerCaixa: 'Desenvolupament d'un sistema robòtic de baix cost d'ajut a la rehabilitació de la marxa per a nens amb trastorns motors greus', liderat per Alícia Casals i 'Enginyeria de teixits de tendó: un cop de mà per als estrips del maniguet rotatori', liderat per l'Elisabeth Engel, que han rebut 77.000€ i 65.000€ respectivament. RecerCaixa és una iniciativa conjunta de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i de l'Obra Social la Caixa. A la convocatòria d'enguany s''han presentat 362 projectes.

El projecte ”Desenvolupament d’un sistema robòtic de baix cost d’ajut a la rehabilitació de la marxa per a nens amb trastorns motors greus’ –en què col·laboren l’IBEC i l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona– proposa el desenvolupament i l’anàlisi d’un sistema robòtic basat en una cinta de córrer comú i que funciona d’una manera similar als sistemes robòtics actuals que es troben als centres de rehabilitació. L’avantatge d’aquest sistema és que serà adaptable a pacients de qualsevol talla i necessitat i que es podrà utilitzar a casa.

‘El projecte ‘Enginyeria de teixits de tendó: un cop de mà per als estrips del maniguet rotatori ‘(Biotendon) té com a objectiu crear una nova bastida biològica composta per nanofibres polimèriques amb els senyals biològics adequats i les cèl·lules de tendó. Aquesta bastida ajudarà als cirurgians a reparar els esquinçaments dels tendons del maneguet rotador de l’espatlla. Avui en dia és important perquè aquestes lesions s’estan tornant una càrrega considerable en els sistemes de salut, degut al gran increment de la població de la tercera edat.

L’IBEC actualment ja té en marxa altres dos projectes finançats pel mateix programa: InHands, coordinat per Joan Aranda, membre del grup de Robòtica, i ‘Development of light-modulated ligands for remote, non-invastive regulation of neuropathic pain’, coordinat per Pau Gorostiza, membre del grup de Nanosondes i Nanocommutadors.

Per a més informació [+]