Membres de l'organització ACESABIO amb representants del govern a Madrid. Imatge/ ACESABIO.
 13.05.2024

CataloniaBio & HealthTech s’uneix a ACESABIO, la nova aliança estatal de clústers de salut i biociències

CataloniaBio & HealthTech, amb seu al Parc Científic de Barcelona, és un dels 12 membres que formen part de la recentment constituïda Alianza de Clusters Españoles de Salud y Biociencias (ACESABIO). Aquest dilluns, els seus representants s’han reunit amb el secretari d’Estat de Ciència, Innovació i Universitats, Juan Cruz Cigudosa; el director general d’Estratègia Industrial i de la PIME del Ministeri d’Indústria i Turisme, Jordi García Brustenga; i el secretari general de Salut Digital, Alfredo González per traslladar-los la creació d’aquesta gran iniciativa publicoprivada per a la innovació en biomedicina, integrada per 1.050 entitats.

ACESABIO es va constituir oficialment a finals del 2023 amb l’objectiu de promoure, afermar i visibilitzar la cooperació entre els clústers membres i els seus associats per tal de fomentar la seva competitivitat i el desenvolupament de solucions innovadores que millorin la qualitat de vida de les persones a través d’iniciatives conjuntes i amb els diversos agents de l’ecosistema de salut.

Entre els seus objectius, també s’hi compta fomentar la cohesió territorial, com a punt de trobada i col·laboració de les diferents regions espanyoles, i la seva capacitat per fomentar la transformació industrial espanyola, perquè sigui puntera, innovadora i competitiva a escala global. Com a punt clau, ressalta la potencialitat de triangular oportunitats entre els ministeris d’Indústria, Sanitat i el de Ciència, Innovació i Universitats, i convertir el sector de la salut en un motor econòmic.

Actualment, ACESABIO agrupa 1.050 entitats, un nivell de representativitat únic al sector, amb un fort enfocament empresarial: el 73% de les entitats són pimes, un 18% de les quals  són startups (un 18%), un 15%, corporacions i un 12%, centres de coneixement, entitats del tercer sector i associacions de pacients de l’àmbit de la salut. Amb una facturació agregada de més de 27.000 M€ i una generació d’ocupació directa de 378.000 llocs de treball,  és un actor clau que reflecteix tota la cadena de valor del sector de la salut i de les biociències i un  paradigma de la col·laboració publicoprivada per a la innovació en biomedicina.

» Més informació: web de CataloniaBio & HealthTech [+]