Equip de la companyia healthtech (Crèdits: InBrain Neuroelectronics).
 20.09.2023

La plataforma neural intel·ligent de grafè d’InBrain rep la ‘Breakthrough Device Designation’ de la FDA

InBrain Neuroelectronics, una empresa healthtech dedicada al desenvolupament de la primera plataforma neural intel·ligent basada en grafè del món, ha anunciat avui que el seu sistema intel·ligent de modulació de circuits neuronals ha obtingut la Designació de Dispositiu Innovador (Breakthrough Device Designation, BDD) de la U.S. Food & Drug Administration (FDA) com a teràpia complementària per tractar la malaltia de Parkinson. Gràcies a aquest reconeixement, la companyia -amb seu al Parc Científic de Barcelona- rebrà informacions i comentaris durant tot el procés regulatori, així com una revisió prioritzada per part de l’agència.

El sistema intel·ligent de modulació de circuits neuronals dInBrain Neuroelectronics integra la potència del grafè, un material bidimensional compost d’una xarxa d’àtoms de carboni d’un sol àtom d’espessor. Si bé és el material més prim conegut, és més fort que l’acer, i presenta una combinació única de propietats elèctriques i mecàniques que el fa ideal per a la innovació en neurotecnologia.

La tecnologia de plataforma neural d’InBrain permet una resolució de senyal ultraalta mai aconseguida i empra programari de machine learning que descodifica biomarcadors específics per a la teràpia. Aquesta informació s’empra per proporcionar tractaments neuroelectrònics altament específics i adaptatius amb l’objectiu de reequilibrar xarxes neurals patològiques.

Tecnologia d’interfície neural de grafè d’Inbrain (Crèdits: InBrain Neuroelectronics).

“La Breakthrough Device Designation (BDD) per part de la FDA demostra el potencial de la plataforma neural d’InBrain per millorar encara més la vida dels pacients amb malaltia de Parkinson”, comenta Dan Gnansia, cap d’Afers Clínics d’InBrain Neuroelectronics. “Esperem treballar amb l’agència per ajudar a introduir aquest important avenç en la pràctica clínica.”

La BDD reconeix dispositius que representen una gran innovació o que ofereixen evidència raonable d’un avantatge significatiu sobre les alternatives aprovades o autoritzades existents. També agilitza el desenvolupament i la revisió de la FDA de nous dispositius amb el potencial de tractar o diagnosticar de manera més efectiva malalties mortals o irreversiblement debilitants.

“De les interfícies cerebrals clíniques disponibles en l’actualitat, l’estimulació cerebral profunda (ECP) és una teràpia d’èxit per tractar la malaltia de Parkinson. No obstant això, els elèctrodes actuals tenen restriccions quant a la seva grandària relativament gran i baixa densitat, la qual cosa limita la seva precisió per a dirigir-se a petites estructures profundes, com el nucli subtalàmic (NST), i la resolució espacial o del senyal quan es detecta l’activitat elèctrica cerebral patològica”, explica Helen Bronte Stewart, catedràtica de neurologia i ciències neurològiques de la Facultat de Medicina de la Universitat de Stanford. “La nova generació d’interfícies ultrafinas d’alta resolució basades en grafè de InBrain i la seva plataforma de circuits associada poden millorar enormement la precisió, eficiència i eficàcia de la ECP i la modulació adaptativa o de closed-loop. La Designació de Dispositiu Innovador de la FDA és una declaració de com aquesta tecnologia pot ser un canvi de paradigma en l’àmbit de la neuromodulación per a les persones amb malaltia de Parkinson i esperem que per a altres condicions neuropsiquiátricas en el futur.”

Gràcies al reconeixement de Dispositiu Innovador de la FDA, l’empresa rebrà informacions i comentaris durant tot el procés regulatori, així com una revisió prioritzada per part de l’agència.

“InBrain es dedica a transformar els nous descobriments en ciència de materials en aplicacions terapèutiques innovadores segures i eficaces”, afegeix Carolina Aguilar, directora executiva i cofundadora de la companyia. “Preveiem continuar el desenvolupament de la nostra tecnologia per a tractar altres afeccions que afecten els sistemes nerviosos central i perifèric perquè la tecnologia BCI sigui rellevant en neuro i bioelectrònica”.

InBrain Neuroelectronics es va fundar el 2020 com a spin-off de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i ICREA, amb la participació de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM-CSIC). Entre els seus fundadors es troben, a més de Carolina Aguilar, el Prof. ICREA Jose A. Garrido, líder del grup Materials Electrònics i Dispositius Avançats a l’ICN2; el Prof. Kostas Kostarelos, líder de grup a l’ICN2 i catedràtic de Nanomedicina a la Universitat de Manchester (Regne Unit); i el Dr. Anton Guimerà, investigador a l’IMB-CNM-CSIC.

La companyia empra tecnologia de semiconductors derivats per al desenvolupament de sistemes interfície cervell-ordenador (BCI) que aplicada en neuromodulación està dissenyada per  descodificar i modular l’activitat cerebral en alta resolució, utilitzant intel·ligència artificial per desencadenar respostes adaptatives per al tractament neurològic personalitzat en la malaltia de Parkinson, epilèpsia i trastorns de la parla.

» Notícia relacionada [+]