El rector de la UB, Dídac Ramírez, visita la Fundació Bosch i Gimpera

Moment de la trobada.
 04.07.2012

El rector de la UB, Dídac Ramírez, visita la Fundació Bosch i Gimpera

El rector de la UB, Dídac Ramírez, ha visitat avui, dimecres 4 de juliol, la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) –ubicada al Parc Científic de Barcelona– i s'ha reunit amb la directora general del centre, Carme Verdaguer, i els altres membres de l'equip directiu. En el decurs d'aquesta jornada, el rector ha pogut conèixer de primera mà la tasca de les diferents àrees de l'FBG: Recerca per Contracte, Centre d'Innovació i Tecnologies Avançades (CITA-UB), Valorització i Llicències, Creació d'Empreses i Projectes Estratègics.

El rector, acompanyat per la vicerectora d’Innovació i Transferència de Coneixement, Sílvia Atrian, i pel delegat del rector per a Accions Estratègiques d’Innovació, Xavier Testar, també han visitat l’Oficina de Projectes Internacionals de Recerca (OPIR). A la trobada hi ha participat així mateix el director de CITA-UB, Joan Roca, també director dels Campus d’Excel·lència Internacional de la Universitat de Barcelona.

La Fundació Bosch i Gimpera és el centre de transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la Universitat de Barcelona. Centra l’activitat en la promoció i la gestió de la transferència de coneixement i tecnologia que es genera en el conjunt de la UB. L’objectiu de l’FBG és aconseguir que les capacitats cientificotècniques i els resultats de la recerca generats a la UB arribin al mercat a través de contractes d’R+D+I, de consultoria i serveis, o bé a través de la protecció, valorització i llicència de patents o de creació de noves empreses basades en el coneixement.

L’any 2011, més de 500 empreses, institucions i administracions van formalitzar contractes amb l’FBG, la qual cosa representa una gestió de més de 680 projectes, tant d’àmbit estatal com internacional. També es van proposar un total de 50 invencions, es van sol·licitar 18 patents prioritàries i 22 extensions internacionals (PCT), i es van signar 7 contractes de llicència. En relació amb la creació d’empreses, es van rebre 39 idees de creació d’empreses, es van assessorar 36 projectes d’emprenedoria i es van crear dues empreses de base tecnològica, en l’accionariat d’una de les quals la UB hi participa a través de la societat Cultura Innovadora i Científica (CIC-UB).