Comença l’11a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

By 2 de juliol de 2012novembre 16th, 2020No Comments
Acte de benvinguda de l'11a edició de «Passa l'estiu al Parc!»
 02.07.2012

Comença l’11a edició del programa «Passa l’estiu al Parc!»

Avui, dilluns 2 de juliol, a les 10h del matí, ha tingut lloc l'acte de benvinguda als participants de l'11a edició del programa de pràctiques dirigit a joves universitaris de segon cicle que encara no han finalitzat la seva llicenciatura. L'objectiu d'aquesta iniciativa -que organitza anualment el Parc Científic de Barcelona (PCB) en col·laboració amb l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)- és apropar l'entorn de la recerca als estudiants de qualsevol universitat del món a través de la seva participació en projectes que es duen a terme actualment en grups, centres de recerca i empreses ubicades al PCB.

L’apertura de l’acte ha estat a càrrec de Salvador Maluquer, director general del Parc Científic de Barcelona, i tot seguit, Jesús Purroy, director científic del PCB, ha explicat als participants els objectius, estructura i activitats que es duen a terme al Parc, així com el funcionament del programa de pràctiques. Per finalitzar, Anna Vilches, tècnica de l’Àmbit de Seguretat Laboral i Medi Ambient del PCB, ha informat als assistents de tot allò relacionat amb la seguretat als laboratoris i la gestió de residus.

La durada del programa «Passa l’estiu al Parc!» és de 2 a 3 mesos, entre juliol i setembre, amb una dedicació mínima de 5h al dia. Les pràctiques es fan en grups que centren la seva activitat principalment en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia. Enguany participen en aquesta iniciativa 35 joves, dels quals 30 procedeixen d’Espanya i la resta d’Europa (Alemanya, Grècia i Itàlia).

Els estudiants s’incorporaran a dos plataformes tecnològiques del Parc Científic de Barcelona –la Plataforma de Drug Discovery i la Plataforma de Nanotecnologia– i a grups de recerca de diversos instituts i centres ubicats al PCB: el Computer Simulation and Modeling Laboratory (CoSMoLAB); l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC); l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC); l’Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB); l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona); el Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (CeDocBiV), i la Unitat Mixta Almirall-PCB. Diverses empreses presents al Parc també acolliran als alumnes: Arian International Projects, Bionure, Medichem, Meteosim, Omnia Molecular i SOM Biotech.

Aquest és l’onzè any consecutiu que el Parc Científic de Barcelona ofereix aquest programa de pràctiques. A les edicions anteriors han participat més de 300 estudiants. Segons les enquestes de valoració, tant els alumnes com els tutors es mostren satisfets d’aquesta col·laboració, un fet que es confirma per la vinculació que els participants mantenen amb el grup de recerca amb què han treballat un cop finalitzat el període de pràctiques.