Un treball dirigit pel catedràtic Francesc Villarroya, entre els vint millors articles del 2011

By 16 d'abril de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 16.04.2012

Un treball científic dirigit per Francesc Villarroya, catedràtic del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i director de l'Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB) –present al Parc Científic de Barcelona– ha estat considerat un dels vint millors articles del 2011, segons la valoració de la prestigiosa revista The Journal of Biological Chemistry. Els millors treballs han estat seleccionats entre més de 4.000 articles publicats durant el 2011. Els editors en destaquen l'excel·lència científica i l'impacte que poden tenir en el seu àmbit de coneixement.

L’article de l’equip de la UB, titulat «Peroxisome proliferator-activated receptor-γ coactivator-1α controls transcription of the sirt3 gene, an essential component of the thermogenic brown adipocyte phenotype», se centra en l’estudi del metabolisme lipídic i de la bioenergètica. En concret, aporta dades noves sobre els mecanismes moleculars de control de l’expressió gènica en els adipòcits del teixit adipós marró, que és el responsable de la despesa energètica i de la generació de calor a l’organisme (termogènesi).

El treball també el signen Albert Giralt, Elayne Hondares, Francesc Ribas, Julieta Díaz-Delfín, Marta Giralt i Roser Iglesias, experts del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i de l’IBUB, i Josep A. Villena, investigador de l’Institut de Recerca de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.