Clara Campàs-Moya assumeix la direcció d’Advancell

By 13 d'abril de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 13.04.2012

Clara Campàs-Moya assumeix la direcció d’Advancell

Clara Campàs-Moya inicia una nova etapa dins la biotecnològica Advancell com a directora general, en substitució de Kenneth Weissmahr. Advancell té la seu al Parc Científic de Barcelona (PCB) i un centre de recerca en nanomedicina a la Universitat de Santiago de Compostel·la. Des de maig de 2011 el president de la companyia és Raúl Díaz-Varela. Els principals accionistes són la família Díaz-Varela y Antonio Vila Casas.

Clara Campàs-Moya és doctora en farmàcia i màster en bioquímica i biologia molecular per la Universitat de Barcelona (UB), Campàs-Moya està estretament vinculada a l’empresa, on es va incorporar el 2006. Fins avui ha estat vicepresidenta executiva i cap de la unitat de negoci d’Advancell Therapeutics.

De la seva carrera científica, cal destacar que és codescobridora de l’Acadesina, per al tractament de la leucèmia linfocítica crònica, i coautora de la patent d’aquest fàrmac, juntament amb el catedràtic Joan Gil (UB i Idibell). Actualment, l’Acadesina es troba en desenvolupament clínic com a ATH001-Acadra. La companyia té en fase IIb el Cyclostopic-Vet per al tractament de l’atopia canina i en fase IIb el projecte ATH008 per al tractament de la síndrome palmar-plantar.

Abans d’unir-se a Advancell, Campàs-Moya va liderar un grup de recerca centrat en el desenvolupament de biomarcadors per a tumors sòlids a l’Hospital del Mar de Barcelona i va ser professora associada a la Facultat de Medicina de la UB.