De izquierda a derecha: Alfons Nonell-Canals y Thomas Högberg (Foto: Mind the Byte).
 15.03.2017

Thomas Högberg dirigirà l’oficina de Mind the Byte a Escandinàvia

Amb l'objectiu de consolidar els seus serveis de disseny computacional en un dels mercats farmacèutics i biotecnològics més importants d'Europa, Mind the Byte –amb seu al Parc Científic de Barcelona– ha incorporat Thomas Högberg com a director de Desenvolupament de Negoci d'Escandinàvia a la filial que la companyia té al Copenhagen Bio Science Park (COBIS).

Thomas Högberg té una trajectòria de més de 45 anys en la indústria farmacèutica amb experiència en big pharma (Astra, AstraZeneca), mid pharma (ALK-Abello, LEO Pharma) i companyies biotech (7TM Pharma), on va dirigir diversos departaments (Química Medicinal, Recerca Química, DMPK, Patents i Gestió de Projectes i del Portafoli).

El Dr. Högberg també ha exercit càrrecs de responsabilitat en tot el procés de desenvolupament de fàrmacs – des de l’etapa inicial del drug discovery fins a la comercialització del producte– en àrees terapèutiques com la dermatologia, els trastorns metabòlics i respiratoris, malalties inflamatòries i infeccioses i patologies del sistema nerviós central (SNC). També ha assumit el lideratge de competències relacionades amb el desenvolupament de negoci, processos de due diligence i obtenció i concesió de llicències (in-licensing i out-licensing).

En la seva vessant com a científic, Högberg –doctorat en Química Orgànica per la Universitat d’Uppsala (Suècia)– és membre de la Societat Real de Química (CChem, FRSC) i professor associat a l’Institut Real de Tecnologia KTH d’Estocolm. Al llarg de la seva vida professional ha publicat més de 100 articles originals en revistes internacionals i és coinventor de més de 50 sol·licituds de patent.

A més de la seva experiència al mercat, el Dr. Alfons Nonell-Canals, fundador i CEO de Mind the Byte, destaca que “la seva experiència en el lideratge de grups d’avaluació de la gestió i priorització ens ajudarà a construir un equip fort a Escandinàvia”.

Recentment, Mind the Byte també va incorporar Peter Edman i José Luis Cabero al seu Consell Assessor.

Medicon Valley, el primer pas cap a la internalització

Mind the Byte va obrir la seva delegació danesa, Mind the Byte ApS, el mes de setembre de 2015, com a primer pas d’un procés d’expansió internacional que l’start-up va iniciar amb el suport estratègic d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya.

La filial, ubicada al Copenhagen Bio Science Park (COBIS), s’ha integrat a la Medicon Valley Alliance, l’organització que coordina i promou Medicon Valley, un dels clusters de ciències de la vida més actius d’Europa, que engloba l’est de Dinamarca i el sud de Suècia i està integrat per 12 universitats, 32 hospitals, 7 parcs científics i tecnològics i unes 650 empreses biotecnològiques, farmacèutiques, de tecnologies mèdiques i CROs.

• Notícia relacionada [+]