Setmana de la Ciència’08 al Parc Científic de Barcelona

By 11 de novembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 11.11.2008

Setmana de la Ciència’08 al Parc Científic de Barcelona

En el marc de la , que enguany se celebra a Catalunya del 14 al 23 de novembre, el Parc Científic de Barcelona organitza diverses activitats de divulgació científica: les jornades de portes obertes i el cicle de tallers oberts al públic , on els assistents poden conèixer i realitzar alguns dels experiments que s'estan duent a terme als laboratoris del PCB. Així mateix, l'Institut de Recerca Biomèdica, oferirà al Barcelona Supercomputing Center la conferència , una xerrada informativa sobre els beneficis de la biocomputació, amb visita posterior a la capella que allotja el superordinador i al Laboratori Experimental de Bioinformàtica (EBL), ubicat al PCB.

Les jornades de portes obertes al PCB tindran lloc el dimarts 18 i el dijous 20 de novembre a les 10 i a les 15.30 hores i conviden als assistents a conèixer com es du a terme un projecte de recerca de tesis doctoral de la mà d’un estudiant de doctorat. A continuació, i en forma de joc de pistes, els participants visiten els laboratoris del Parc i serveis científics on l’estudiant de doctorat ha treballat durant l’execució del seu projecte.

El tema del projecte que es presenta durant aquestes jornades és “Com s’estudia l’activitat dels gens? Identifiquem els gens implicats en càncer”, i se centra en l’estudi de les diferències en el comportament entre cèl·lules tumorals malignes i benignes, des del punt de vista de la seva activitat genètica. Es tracta d’una versió adaptada per al públic de diversos projectes de recerca, que presenten Carme Cortina i Elisa Espinet, investigadores del Laboratori de Càncer colorrectal liderat per Eduard Batlle, de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona. L’activitat compta amb la col·laboració d’investigadors dels Serveis Científicotècnics de la Universitat de Barcelona i de la Plataforma de Transcriptòmica del PCB. Per assistir cal fer reserva.

Els tallers d’experiments es duran a terme els dissabtes 15 i 22 de novembre d’11 a 13h a La Pedrera de Caixa Catalunya (Passeig de Gràcia, 92), i també entre semana –adreçats a la comunitat educativa– el dimarts 18 i el dijous 20 de novembre de 10 a 12h a l’OpenLab del Parc Científic de Barcelona, que actualment s’ubica a l’Espai Movistar.

En aquests tallers es tracten temes molt diversos: des de com s’investiga a l’autor d’un crim a partir de l’anàlisi de diverses mostres de DNA, fins a la utilitat de la mosca de la fruita per estudiar algunes malalties, com ara el càncer, així com quines són les diferents etapes del desenvolupament d’un medicament –participant en la síntesi d’un fàrmac per tractar el Parkinson–. L’elecció del taller és lliure, però per participar cal fer reserva prèvia, ja que les places són limitades. L’activitat esta dinamitzada per investigadors de l’IRB Barcelona, la Plataforma de Química Combinatòria del PCB i la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona.