El professor Akira Suzuki visita el PCB i la UB

By 10 de novembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 10.11.2008

El professor Akira Suzuki visita el PCB i la UB

El professor emèrit de la Universitat de Hokkaido, Sapporo, (Japó), Akira Suzuki, ha visitat recentment Barcelona, on va impartir la conferència: "Cross-Coupling Reactions of Organoboron Compounds-Suzuki Coupling", organitzada pel Parc Científic de Barcelona (PCB), l'Institut de Recerca Biomèdica i el Departament de Química orgánica de la Universitat de Barcelona (UB). L'acte, que va tenir lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Química de la UB, va comptar amb una àmplia afluència de públic.

Akira Suzuki és un expert en química orgànica. Les seves contribucions inclouen el descobriment i desenvolupament de noves metodologies de síntesi utilitzant compostos organobororanos. Es va llicenciar l’any 1959 a la Universitat de Hokkaido, Sapporo (Japó), on posteriorment va exercir com a professor del Departament de Química Aplicada. Durant uns anys va treballar en l’equip de recerca del professor Herbert C. Brown’s.

Ha rebut nombrosos guardons de diverses institucions i actualment és membre honorari de la Societat Química del Japó, l’Acadèmia Xinesa de les Ciències i de l’Institut de Química Orgànica de Shangai.