Segona edició del Premi “Professor Jordi Sabater Pi”

By 14 de febrer de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 14.02.2008

Segona edició del Premi “Professor Jordi Sabater Pi”

El Parc Científic de Barcelona ha acollit la presentació de la segona edició del Premi "Professor Jordi Sabater Pi", dirigit als estudiants de tercer i quart de secundària, que té com a objectiu estudiar el comportament social humà des d'una perspectiva evolutiva mitjançant l'observació directa dels primats, i exposar els resultats d'aquesta tasca de recerca en un document audiovisual elaborat pels alumnes. El premi ha estat organitzat de forma conjunta per la Càtedra de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) "El cervell Social", el Consorci d'Educació de Barcelona i el Zoo de Barcelona, en col·laboració amb el Parc Científic de Barcelona i la , entre d'altres.

La finalitat del premi és apropar el món de la primatologia i la biologia als estudiants perquè, a partir dels comportaments que observin en els primats, puguin fer una reflexió sobre la societat contemporània al voltant de temes com l’aprenentatge, el lideratge, la distribució del territori o la resolució de conflictes. Altres dels seus objectius són despertar l’interès per la recerca i desvetllar vocacions científiques, així com facilitar l’ús de les noves tecnologies a les escoles i fomentar el treball en equip.

A més de donar suport al projecte, el Parc Científic de Barcelona vol estimular la capacitat d’observació dels alumnes i la seva creativitat, per això, lliurarà un premi a l’estudiant que faci el millor dibuix naturalista d’un primat. Segons va explicar Jordi Sabater Pi, “el dibuix és una eina molt útil en la recerca, especialment en l’àmbit de la biologia, que s’hauria de potenciar des de l’escola”. A més, “dibuixar ens ajuda a conèixer, conèixer és estimar i estimar és protegir”, va explicar fent referència a la necessitat d’evitar la desaparició d’algunes espècies animals que estan en perill d’extinció, com ara els goril·les.

A l’edició d’enguany participen quinze centres escolars de Barcelona i més de 300 alumnes, una xifra que triplica el nombre d’estudiants que es van inscriure l’any passat.

A l’acte de presentació, que ha tingut lloc a l’auditori Antoni Caparrós del PCB i ha estat presidit per la directora de Comunicació i Difusió de la Ciència del PCB, Rosina Malagrida, han intervingut el propi Jordi Sabater Pi, professor emèrit a la Universitat de Barcelona i director de la Col·lecció Sabater Pi; Marta Comas, cap de la Unitat de Programes del Consorci d’Educació de Barcelona; Oriol Busquets, cap del Servei d’ Innovació i Recerca Educativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; Óscar Vilarroya, Director de la Càtedra “El Cervell Social” de la UAB, i la directora executiva del Zoo de Barcelona Carme Maté.