Jornada Científica per potenciar sinèrgies entre la biotecnologia i la física

By 13 de febrer de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 13.02.2008

Jornada Científica per potenciar sinèrgies entre la biotecnologia i la física

El Departament d'Estructura i Constituents de la Matèria de la Universitat de Barcelona (ECM-UB) ha organitzat al PCB una Jornada Científica sota el títol: "From Micro to Macro: Quantum World, Biophysics and Cosmology". L'encontre, que aquest any ha celebrat la seva 8a edició, és una trobada anual on investigadors i col·laboradors d'aquest Departament de la Facultat de Física de la UB imparteixen conferències científiques per tal de donar a conèixer de forma més àmplia el seu treball.

Els organitzadors d’aquest certamen escullen cada any una institució destacada de la ciència a Barcelona per dur-lo a terme, i enguany han decidit celebrar-ho al PCB, amb qui mantenen una relació de col·laboració a través del Màster de Biofísica UB-PCB. A més d’investigadors de la UB, han impartit conferències científics d’altres institucions, com María García Parajo, de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC). Així mateix, la directora científica del Parc Científic de Barcelona, Sonia Martínez, va fer una presentació del PCB.

Un exemple representatiu del que pot aportar la física en el context biològic va ser la conferència inaugural a càrrec de Jordi Garcia-Ojalvo (UPC) –“A noise-driven excitable mechanism for cellular differentiation”–. Aquest treball, que s’ha publicat recentment a la revista Nature connecta ideas de la física estadística amb l’important fenomen biològic de la diferenciació cel·lular.

La recerca que du a terme el Departament d’ECM abasta un ampli ventall en camps com la física teòrica, la física de les partícules, els nuclis i els àtoms, la matèria condensada, biofísica i nanociència.