Sense categoria

Més de 320 representants de parcs científics i tecnològics es reuneixen a Doha

By 24 d'octubre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Representants dels parcs guardonats amb el premi 'Spiring Solution' entre els que hi ha el Parc Tecnològic d'Andalusia.
 24.10.2014

Més de 320 representants de parcs científics i tecnològics es reuneixen a Doha

Sota el lema 'Science Parks: where technology goes to work', responsables de parcs científics i tecnològics d'arreu el món s'han reunit del 19 al 22 d'octubre en el Qatar Science and Technology Park (Doha) a la 31 edició de la IASP World Conference –la conferència internacional que organitza anualment la Association of Science Parks and Areas of Innovation (IASP)– per a l'anàlisi i posada en comú de les activitats i serveis que ofereixen. La delegació espanyola, formada per 10 representants, ha estat una de les més participatives, amb vuit ponents en les sessions plenàries i paral·leles, entre ells cinc representants de parcs membres de l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE).

Concretament, enguany s’ha aprofundit en tres temes: el rol dels parcs com a catalitzadors del desenvolupament tecnològic, els models de cooperació entre universitats i empreses i el paper que juguen els parcs i les empreses instal·lades en aquests espais d’innovació.

Durant la conferència s’ha renovat el comitè executiu de la IASP, que ara està format per Jean François Balducchi (director de Atlanpole) com a president; Josep Miquel Piqué (Barcelona Activa) com a vicepresident; i MCLean Sibanda (Innovation Hub Sud-àfrica) com a tresorer.

L’esdeveniment també ha acollit l’acte de lliurament dels premis ‘Inspiring Solutions‘ que IASP concedeix a les millors pràctiques de parcs i que aquest any ha recaigut en sis parcs, entre ells el Parc Tecnològic d’Andalusia, premi que ha recollit el seu director general i president de APTE, Felipe Romera.

Properes conferències mundials de parcs

L’any 2015 està previst que la conferència mundial de parcs tingui lloc al Zhongguancun Science Park de Beijing (Xina) sota el lema “Science Parks and Areas of Innovation: New Technologies, New Industries, New Communities”.

A Doha també s’ha triat el parc que acollirà la conferència mundial de 2016. Entre les tres candidatures que s’han presentat: Skolkovo Technopark (Moscou, Rússia), Teknopark Istanbul (Istanbul, Turquia) i Utrecht Science Park (Utrecht, Holanda), finalment ha resultat seleccionada la candidatura de Moscou.

Més informació al web d’APTE [+]