22.04.2015

L’IBEC, acreditat com a Centre d’Excel·lència Severo Ochoa

L’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al Parc Científic de Barcelona, és un dels dos centres a Espanya que ha obtingut enguany l’acreditació com a Centre d’Excel·lència Severo Ochoa. El Ministeri d’Economia i Competitivitat ha anunciat aquest matí els guanyadors de la cuarta edició del programa, seleccionats per un jurat internacional compost per més de 70 membres. L’obtenció d’aquesta acreditació implica el finançament d’un milió d’euros anuals durant 4 anys, així com l’enfortiment de les capacitats de recerca, la millora de la visibilitat i més possibilitats d’obtenir patrocini i augmentar les taxes d’èxit en altres programes de finançament competitiu, entre altres beneficis.

Josep Samitier, el director de l’IBEC, expressa el seu agraïment per l’acreditació: “Aquest reconeixement és una gran fita en l’evolució i consolidació de l’IBEC i confirma un cas d’èxit que va començar fa solament uns pocs anys, quan els grups de recerca de la UPC i UB van unir els seus esforços en el camp de la bioenginyeria”. I afegeix: “Estem fermament compromesos a continuar desenvolupant les nostres àrees de recerca en l’aplicació de la Bioenginyeria en l’envelliment actiu, en les teràpies regeneratives i en la medicina del futur, així com en el seu la seva translació a la clínica i per a la indústria. Aquest reconeixement valguda que el nou Pla Estratègic de l’IBEC per 2014-2017 va en bona adreça. El panell d’avaluadors ha donat el vistiplau per als nostres plans de futur”.

L’acreditació a l’Excel·lència Severo Ochoa identifica i promou centres i unitats de recerca a España que destaquen com a referents internacionals en el seu camp d’especialització. En aquesta edició el programa compta, com en anys anteriors, amb una dotació de 20 milions d’euros. L’altre centre d’acreditat a la convocatòria 2014 ha estat l’Institut de Física Corpuscular, centre mixte del Consell Superior d’Investigacions Científiques i la Universitat de València. Tots dos se sumen als 18 centres d’excel·lència que ja van aconseguir aquest reconeixement.