16.03.2015

Inscripcions obertes per al 1er Simposi Científic de la Fundació GAEM

Amb el títol de 'Teràpia Antigen Específica en desenvolupament per a Esclerosi Múltiple i Neuromielitis Òptica', el proper 18 de juny se celebrarà al CosmoCaixa Barcelona el 1er Simposi Científic de la Fundació GAEM, organitzat per aquesta entitat amb la col·laboració de l'Obra Social "la Caixa". L'esdeveniment neix amb la vocació de consolidar-se com a un fòrum anual de referència sobre els principals temes d'actualitat científica per al tractament de l'esclerosi múltiple, amb l'objectiu de divulgar coneixements i aproximar punts de vista entre investigadors, metges, pacients, experts de la indústria biomèdica i totes aquelles persones interessades a conèixer les tècniques d'avantguarda en el diagnòstic i tractament d'aquesta malaltia.

Aquesta primera edició es focalitzarà en l’estat de desenvolupament de les teràpies d’antigen especifiques i els seus avantatges enfront dels actuals tractaments, i comptarà amb la participació de representants d’empreses biofarmacèutiques, com ara Virginia de las Heras (Novartis), i de científics de primera línia en aquesta àrea de recerca com ara Lawrence Steinman (Universitat de Stanford, Estats Units), Roland Martin (Universitat de Zurich, Suïssa), Daniel Benitez (IDIBAPS – Hospital Clínic de Barcelona) i Pere Santamaria (IDIBAPS – Hospital Clínic de Barcelona i Universitat Alberta, Canadà).

La Fundació GAEM és una organització sense ànim de lucre independent que té com a objectiu principal impulsar treballs de recerca biomèdica amb l’esperança de trobar solucions terapèutiques per a la curació d’aquesta malaltia. Entre les últimes iniciatives promogudes per l’organització destaca l’Acceleradora de Projectes per al tractament de l’Esclerosi Múltiple, única a Europa i creada per enfortir i impulsar la recerca biomèdica especialitzada en aquesta patologia.

Situada al Parc Científic de Barcelona, la Fundació GAEM està presidida per Vicens Oliver, afectat per la malaltia des de l’any 1993.

Per a més informació i inscripcions [+]