Foto de grup del comitè organitzador local, integrat per 14 estudiants de doctorat de l’IRB Barcelona amb seu al PCB.
 04.10.2017

El Parc Científic de Barcelona participarà activament al 1r simposi ENABLE

El Parc Científic de Barcelona (PCB) tindrà una representació destacada al primer simposi ENABLE, una cita internacional de tres dies en biomedicina organitzada per estudiants de doctorat i científics postdoctorals de tot el món per apuntalar el seu futur professional a l’entorn europeu. El projecte –coordinat per l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) des de la seva seu al PCB– ha estat premiat amb mig milió d’euros pel programa SwafS - Celebrating European Science de Horitzó 2020.

La singularitat dels congressos ENABLE (acrònim d’European Academy for Biomedical Science) radica en que estan organitzats íntegrament per joves investigadors en ciències de la vida de les quatre institucions que formen part del projecte –l’IRB Barcelona, el RIMLS (Holanda), el CPR (Dinamarca) i el SEMM (Itàlia)–  i fusionen tres aspectes bàsics per al seu futur: la discussió dels avanços més capdavanters, la promoció professional i la difussió de la ciència als ciutadans.

El simposi de Barcelona – el primer dels quatre anuals previstos fins el 2020– tindrà lloc del 15 al 17 de novembre al Palauet Casades amb més de 300 participants. Sota el títol “Breaking down complexity: innovative models and techniques in biomedicine”, l’esdeveniment s’articularà entorn a tres eixos transversals: Scientífic Symposium, un fòrum de debat en biomedicina i en medicina personalitzada; Outreach activities, jornades de divulgació adreçades a associacions de pacients, escoles i públic en general; i el Career Day, un espai d’orientació professional per a joves amb formació científica, organitzat anualment per l’IRB, en col·laboració l’IBEC i el PCB, i que enguany es durà a terme en el marc de l’ENABLE.

Career chats

El Parc Científic de Barcelona participarà molt activament al Career Day, que aplegarà activitats i tallers relacionats amb la carrera científica, a més d’un aparador d’oportunitats laborals a Europa.

La directora de Comunicació, Màrqueting i Comercialització del PCB, Anna Serra, intervindrà com a ponent als Career chats, un innovador format de taules rodones on diversos experts de formació científica –però amb trajectòries molts diverses– donen amb el seu testimoni personal una visió més àmplia de les perspectives laborals a estudiants de doctorat i joves postdoctorals en biomedicina.

Cada taula durarà de 30 a 45 minuts i involucrarà a 15-20 joves que tindran l’oportunitat d’interactuar i fer preguntes a l’expert que intervingui en la sessió. Al final del temps assignat, els participants podran intervenir en un altre career chat amb un professional diferent.

Opportunity Fair

En marc de l’ENABLE Career Day, diverses entitats ubicades al Parc Científic de Barcelona també seran presents a l’Opportunity Fair, un espai que oferirà a empreses de base científica, start-ups, institucions acadèmiques i altres organitzacions, l’oportunitat exclusiva de presentar el seu projecte de negoci i d’establir contactes amb altres empreses i joves investigadors europeus que participen a l’esdeveniment.

Notícia relacionada [+]