El Grup UB, a Expoquimia i Fitec del 14 al 18 de novembre

By 4 de novembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 04.11.2005

El Grup UB, a Expoquimia i Fitec del 14 al 18 de novembre

El Parc Científic de Barcelona, el de la Fundació Bosch i Gimpera i els representaran el Grup UB al Saló Internacional de la Química que enguany inclou a més , un espai d'R+D+I en fires organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Expoquimia acull més de 650 expositors i un ampli programa d'actes amb l'objectiu de contrastar coneixement, descobrir les novetats del sector i oferir una oportunitat de negoci en el camp de la química. El certamen se celebrarà del 14 al 18 de novembre al recinte firal de Gran Via M2, a L'Hospitalet del Llobregat.

La participació de les tres entitats del Grup UB pretén mostrar la recerca d’excel·lència, l’oferta tecnològica, els mecanismes de transferència de coneixement i de tecnologia, i el suport a la creació d’empreses que en l’àmbit de la química presenta la Universitat de Barcelona. L’estand del Grup UB serà el D-802, ubicat al pavelló 2, nivell 0.

La fira s’inaugurarà el dilluns 14 amb la jornada , que presentarà el president d’Expoquimia Rafael Foguet. En aquesta trobada, el rector de la UB Màrius Rubiralta exposarà una ponència sobre el paper de la química en la construcció de la BioRegió de Catalunya. Aquesta iniciativa, que compta amb el suport del sector empresarial, del món de la recerca pública i de l’administració, té com objectiu la constitució d’un clúster de biotecnologia que contribueixi a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans.

La biotecnologia és un àmbit actualment en expansió des del punt de vista de la recerca i de les seves aplicacions a la indústria, que ofereix un entorn d’oportunitats al sector químic i farmacèutic. Per aquest motiu, la BioRegió de Catalunya també serà present a Expoquimia amb un estand (E-956) al pavelló 2, nivell 0.

D’altra banda, la jornada inclourà també una taula rodona que moderarà el director de Programes Estratègics de la FCRI Xavier Testar i on participaran Francesc Gòdia, vicerector de Projectes Estratègics de la UAB i president de SEBIOT; Avri Havron, d’Operon Consultants; Antonio Parente, director general de Lipotec; Miquel Pericàs, director de l’Institut Català d’Investigació Química de Catalunya (ICIQ); Greg Stephanopoulus, del Departament d’Enginyeria Química del Massachusetts Institute of Tecnhology; i Eduard Valentí, director de gestió d’R+D de Laboratoris Esteve.

Així mateix, el programa d’Expoquimia presenta els dies 16 i 17 les Jornades d’Intercanvi Tecnològic organitzades per l’IRC Catalonia del CIDEM on participaran diferents grups de recerca la UB i plataformes tecnològiques del PCB. Aquest acte, que es realitzarà a la sala 11 del pavelló 1, té com a objectiu facilitar acords internacionals de transferència de tecnologia entre proveïdors tecnològics, centres de recerca i empreses, entre d’altres agents.