Setmana de la Ciència’05 al Parc Científic de Barcelona

By 3 de novembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 03.11.2005

Setmana de la Ciència’05 al Parc Científic de Barcelona

El Parc Científic de Barcelona participa un any més en la celebració de la desena edició de la (SC'05), que tindrà lloc del 4 al 15 de novembre a tot Catalunya. Entre les activitats organitzades, destaquen les jornades de portes obertes els dies 8 i 10 novembre, així com altres iniciatives organitzades per grups de recerca ubicats al seu entorn.

Organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i amb el suport del Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació i de 100 institucions i entitats del sistema català de recerca i innovació, la SC’05 agrupa sota el lema “Viu la Ciència!” un total de 355 actes de difusió del coneixement científic i tecnològic que tindran a 65 localitats catalanes.

En l’entorn del PCB, el dimarts 8 i el dijous 10 s’organitzaran les jornades de portes obertes «Què és el Parc Científic de Barcelona? Què és fer recerca? on, a més de la presentació de l’entitat, s’explicarà un projecte de recerca de tesi doctoral un recorregut de la mà d’un estudiant d’aquest ensenyament. Amb ell, i en forma de joc de pistes, es convida els assistents, principalment estudiants de batxillerat, a viure en primera persona com treballa un científic al PCB visitant els diferents laboratoris i serveis on l’estudiant ha treballat el projecte. Les jornades es desenvoluparan en dues sessions cada dia, a les 10h i a les 15.30h, prèvia reserva al telèfon 93 403 48 62.

Per la seva part, el de la Universitat de Barcelona ubicat al PCB participa amb l’organització de diversos tallers. El dissabte 5 de novembre tindrà lloc al Centre Cultural Sant Josep de L’Hospitalet de Llobregat (Av. Isabel La Catòlica, 32) a les 11h el taller de contes per a nens i nenes “Com es van crear les estrelles, el planeta i els éssers vius? Contes de mitologia Australiana”. Així mateix, el dilluns 7 a El Masnou (Local de Gent del Masnou – C/ Doctor Josep Agell, 9) i el divendres 11 a Alella (Casal de Joves Can Gaza -Av. Sant Josep de Calassanç, 23-25,1a planta), tots dos a les 19h, es durà a terme la xerrada-taller “Ets Únic! Empremtes digitals i antropologia”. I finalment, el dijous 10 Bey Gay serà l’encarregat de donar la conferència “Els nens del gel: sacrificis de les mòmies inques” que tindrà lloc també al Centre Cultural Sant Josep de L’Hospitalet del Llobregat a les 19.30h.

Així mateix, el Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal () col·labora un any més en la ja tradicional exposició de fons i líquens que s’exhibeix a l’Edifici Històric de la UB i que enguany es podrà visitar del 9 al 13 de novembre. L’exposició, organitzada pels professors de la UB Carme Barceló i Xavier Llimona, presentarà més de 300 fongs i líquens frescs, catalogats segons el nom científic i el popular, i amb informació sobre les característiques morfològiques i de comestibilitat.