El campus d’excel·lència internacional HUBc impulsa la creació d’una regió d’innovació en salut

By 26 de març de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 26.03.2012

Ahir, 22 de març, va tenir lloc a la UB la 3a Assemblea Plenària del HUBc, el campus d'excel·lència internacional de la salut de la Universitat de Barcelona. En el transcurs de la sessió es va presentar l'estat dels 23 projectes que el HUBc té en marxa actualment amb un finançament adjudicat de prop de 15 M€. També es va aprovar un document per preparar una candidatura per a la creació d'una comunitat de coneixement i innovació (KIC), centrada en l'àmbit de la salut, en el marc de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), i es van presentar els indicadors 2008-2010 per al conjunt de les 26 institucions que formen part d'aquesta agregació.

L’acte, al qual van assistir representants de les entitats que integren el HUBc, entre institucions, centres de recerca, hospitals i ajuntaments, va estar presidit el rector de la UB, Dídac Ramírez, i hi van participar el delegat del rector per al HUBc; Josep Samitier; el vicerector de Recerca, Jordi Alberch; i el director tècnic d’aquest campus d’excel·lència, Ernest Trias.

La UB gestiona poc més del 50 % del pressupost dels projectes subvencionats. La resta es gestiona mitjançant entitats adscrites al HUBc que coordinen alguns dels projectes aprovats, entre les quals hi ha el campus de l’Alimentació de Torribera, el Consorci Biopol de l’Hospitalet de Llobregat (Biopol’H), la BioRegió de Catalunya (Biocat), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) –amb seu al Parc Científic de Barcelona–, l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Universitari de Bellvitge.