Bionure obre una oficina a Silicon Valley i avança la fase clínica del seu fàrmac contra l’EM

By 27 de març de 2012novembre 16th, 2020No Comments
 27.03.2012

La biotecnològica Bionure –ubicada al Parc Científic de Barcelona i especialitzada en la recerca d'estratègies de control de l'Esclerosi Múltiple (EM)– iniciarà la fase clínica dels seus productes (amb estudis en fase 1 de seguretat i tolerància amb pacients) el 2013, abans del que preveia el pla d'empresa inicial. Aquest és el principal objectiu que es va proposar la direcció de l'spin-off, encapçalada per Albert G. Zamora (CEO) i Pablo Villoslada (CSO ), amb la recent reorientació de l'estratègia de negoci.

La intenció de Bionure és avançar en el desenvolupament de les fases preclíniques reguladores d’un fàrmac neuroprotector –després dels excel·lents resultats obtinguts al voltant d’eficàcia, biodisponibilitat i mecanisme d’acció del producte– fins arribar a la fase clínica. Aquestes dades, preliminars però molt esperançadors, es presentaran el proper mes d’abril a Nova Orleans, Louisiana (Estats Units), durant la reunió de l’Acadèmia Americana de Neurologia.

L’spin-off, sorgida l’octubre de 2009 a l’entorn de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (Hospital Clínic-UB-CSIC), fa aquest pas endavant tot just un any després del tancament amb èxit de la seva primera ronda d’inversió, de 0′6 milions d’euros, i un cop assolits els reptes i objectius previstos al pla de negoci.

En aquests dos anys i mig d’activitat la direcció de Bionure també ha aconseguit consolidar l’estructura de l’empresa amb la creació d’una seu al Parc Científic de Barcelona, la constitució del consell d’administració i la creació d’un consell assessor on s’han incorporat dos experts de referència mundial: el nord-americà Larry Steiman, professor de Stanford i descobridor del Natalizumab –un dels 5 fàrmacs actuals en el mercat per l’esclerosi múltiple– i el català Joaquim Trias, reconegut economista i empresari ubicat a San Francisco, que ha participat amb èxit en projectes similars al de Bionure.

Una altra fita assolida per Bionure és l’apertura de la seva primera oficina internacional en San José, a Silicon Valley (Califòrnia), gràcies al tancament d’una ronda de finançament de 2 milions d’euros de procedència pública i privada –duta a terme fa poc més d’un any– i en què van participar inversors com ara Digna Biotech, Prous Institute for Biomedical Research, Galenicun, Pharmaphénix, Meeting Farma i representants de les famílies Roig Jofré, Uriach i Monràs, entre d’altres.

Bionure centra la seva activitat en el desenvolupament de tractaments innovadors, més eficaços i segurs, amb la finalitat de millorar el control de l’esclerosi múltiple i d’altres malalties neurològiques i oftalmològiques. El seu principal objectiu és identificar i incorporar els diferents projectes de recerca procedents de l’àmbit acadèmic (universitats, hospitals, centres de recerca, etc.) que tinguin un fort potencial comercial i puguin abastar les necessitats mèdiques insatisfetes.

Inicialment, la biotecnològica se centrarà en el desenvolupament de tractaments neuroprotectors per a l’esclerosi múltiple, però també preveu identificar biomarcadors per diagnosticar i pronosticar la malaltia, així com dur a terme la valorització d’aquests projectes i el seu desenvolupament a etapes més avançades, com ara la finalització de les fases preclínica i clínica inicial.