Sense categoria

By 2 de setembre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 02.09.2009

Ysios Capital Partners participa en una ampliació de capital d’Endosense

La societat de capital risc Ysios Capital Partners, amb seu al Parc Científic Barcelona, ha participat en una ampliació de capital de 25 milions d'euros que ha dut a terme l'empresa Endosense. Aquesta companyia està especialitzada en el desenvolupament de dispositius mèdics centrats en millorar l'eficàcia i la seguretat en la utilització de catèters per al tractament per ablació de les arrítmies cardíaques. L'operació és una de les rondes de finançament en tecnologia mèdica més rellevants a Europa durant l'any 2009.

Edmond de Rothschild Investment Partners ha liderat aquesta segona ronda de finançament de la companyia, en què, a més de Ysios Capital Partners han participat Neomed, GIMV, Venture Incubator AG, Sectorial Asset Management i Initiative Capital Romandie. El capital obtingut es destinarà principalment a la comercialització a Europa del principal producte d’Endosense: el catèter de nova generació TactiCath©, així com a l’inici del procés d’aprovació del producte als Estats Units.

TactiCath© compta amb l’aprovació per marcat CE i ha estat desenvolupat i provat en estudis preclínics i clínics. Es tracta del primer i únic catéter per a l’ablació cardiaca que incorpora sensors de força que ofereixen al metge informació en temps real i de forma intuïtiva sobre la força aplicada. Aquest dispositiu té el potencial de millorar l’eficàcia i la seguretat en la utilització de catèters per al tractament per ablació de patologies relacionades amb les arrítmies cardíaques, una tecnologia que permet eliminar la necessitat d’aplicar cirurgia a cor obert o teràpies que requereixen medicació a llarg termini.