Uns 400 científics i tècnics es reuneixen a Barcelona per participar en el 6è Congrés de Tecnologia Transgènica

By 2 de setembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 02.09.2005

Barcelona acollirà per primera vegada al Sud d'Europa el 6è Congrés de Tecnologia Transgènica (), un fòrum per a la discussió de noves tecnologies, desenvolupaments i projectes relacionats amb la modificació genètica d'animals i les seves aplicacions en el procés de descobriment de nous fàrmacs. Organitzat conjuntament pel Parc Científic de Barcelona i el Centro Nacional de Biotecnología del CSIC (CNB-CSIC), el congrés se celebrarà a l'Auditori de Sant Joan de Déu els dies 11-13 de setembre i comptarà amb la participació de prop de 400 científics i tècnics d'àmbits com la biologia, la biomedicina i la biotecnologia provinents de 27 països.

Aquesta reunió, que es va establir per primera vegada el 1998 al Karolinska Institute de Suècia, atrau l’interès de científics de tot el món que treballen tant en la generació com en l’anàlisi d’animals transgènics fonamentalment com a models experimentals per a l’estudi, el coneixement i la recerca sobre possibles teràpies de malalties que afecten a les persones. Hi seran representats la majoria d’unitats i serveis d’animals d’institucions i centres de recerca europeus juntament amb unitats dels EUA, Austràlia i Japó, entre d’altres països.

Entre les prop de quaranta ponències que inclou el programa del TT2005, destaquen les intervencions de científics com Andray Nagy, de l’Hospital Mount Sinai de Toronto (Canadà), que rebrà el premi genOway per la seva trajectòria científica en el camp de les tecnologies transgèniques; Bruce Whitelaw del Roslin Institute d’Edinburgh (Regne Unit), o Junji Takeda de la Universitat d’Osaka (Japó). El congrés està coordinat per l’investigador Lluís Montoliu, cap del Departament de Biologia Molecular i Cel·lular de CNB-CSIC, que presideix un comitè organitzador en què participen científics de diferents centres de recerca espanyols, com la Unitat de Transgènesi del Parc Científic de Barcelona, i del Karolinska Institute i la Umea University.