Actualment, l’IBEC té 17 grups de recerca i 250 investigadors, així com personal procedent de 20 països diferents (Foto IBEC).
 27.10.2016

Un informe de la CE destaca l’IBEC com un dels cinc ‘Centres d’Excel·lència en Salut’ de la UE

La Direcció General de la Comissió Europea per a la Recerca i la Innovació ha publicat un informe sobre el posicionament internacional de la Unió Europea que identifica a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) –amb seu al Parc Científic de barcelona (PCB)–  com un dels cinc Centres d’Excel·lència Europeus (Centres of Excellence, CoE) en Salut, al costat del CEA Tech- Leti, a Grenoble (França); el Trinity College Dublin (Alemanya); el King's College London (Regne Unit), i l’Erasmus University Medical Centre Rotterdam (Bèlgica, Neerlàndia).

A l’informe, “Estudi sobre posicionament de la UE: una anàlisi del posicionament internacional de la UE a partir dels avantatges comparatius revelats i el control de tecnologies clau”, l’IBEC hi apareix al costat d’altres 27 centres d’excel·lència a Europa classificats per les nou àrees de l’H2020: Nanotecnologia, Fotònica, Fabricació avançada, ITC/Seguretat Cibernètica, Salut, Alimentació/Agricultura/Silvicultura, Energia, Transport i Clima/Recursos, on l’IBEC destaca per ser l’únic a Espanya.

El document ha estat preparat per a la Direcció General de Recerca i Innovació de la Comissió Europea per l’Institut Fraunhofer de Sistemes de Recerca i Innovació ISI, Karlsruhe (Alemanya) i IDEA Consult, Brussel·les (Bèlgica) per avaluar els desafiaments que afronta la UE en el manteniment del seu posicionament internacional, en termes de comerç i influència, amb la intensa competència dels EUA i Xina. L’informe  proporcionar una avaluació del posicionament internacional de la Unió Europea pel que fa a la recerca i la innovació, en cadascuna de les àrees temàtiques finançades en l’Horitzó 2020, incloent la identificació de centres d’excel·lència en aquestes àrees.

L’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) és un centre de recerca interdisciplinària que es va crear l’any 2005 pels Departaments d’Innovació, Universitats i Empresa i de Salut de la Generalitat de Catalunya, per la Universitat de Barcelona (UB) i per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Dedicat a la recerca interdisciplinària d’excel·lència en les fronteres de l’enginyeria i les ciències de la vida, l’objectiu de l’IBEC és generar nou coneixement mitjançant la combinació d’àrees com la nanomedicina, la biofísica, la biotecnologia, l’enginyeria de teixits i les aplicacions de les tecnologies de la informació en salut.

Actualment, l’IBEC té 17 grups de recerca i 250 investigadors, així com personal procedent de 20 països diferents. La seva ubicació al Parc Científic de Barcelona, en un entorn biomèdic molt estimulant, li permet treballar de manera estreta amb organismes públics i privats interessats en les aplicacions biomèdiques de la nanotecnologia.