29.09.2017

Tres projectes d’innovació de l’IRB Barcelona guanyen ajuts per desenvolupar-se cap al mercat

L’Agència de Gestió i Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat prop de 220.000 euros a tres projectes d’Innovació de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) al Parc Científic de Barcelona, dins de la darrera convocatòria Ajuts d’Indústria del Coneixement per a l'any 2016, cofinançada amb fons FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional) de Catalunya 2014-2020.

L’Agència de Gestió i Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat prop de 220.000 euros a tres projectes d’Innovació de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) dins de la darrera convocatòria “Ajuts d’Indústria del Coneixement” per a l’any 2016, cofinançada amb fons FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional) de Catalunya 2014-2020.

A través de les accions denominades “Producte” i “Llavor”, els científics Ernest Giralt -també catedràtic de la Universitat de Barcelona-, Roger R. Gomis i Angel R. Nebreda – ambdós Professors d’Investigació ICREA- desenvoluparan durant 18 mesos (ajut Producte) i 6 mesos (ajut Llavor) respectivament, projectes biomèdics destinats a resoldre necessitats mèdiques diferents.

Els ajuts van destinats a escalar en el nivell de maduresa de productes o tecnologies fruit de la recerca en cadascun dels respectius laboratoris.

El projecte del laboratori de Senyalització i Cicle Cel·lular, liderat per l’investigador ICREA, Angel R. Nebreda, busca proporcionar una teràpia per a una fenomen patològic lligat als infarts de miocardi i per al qual a dia d’avui no es disposen de tractaments específics. Es tracta de la lesió de miocardi per isquèmia-reperfusió (IRI).

En el laboratori d’Ernest Giralt en Disseny, Síntesi i Estructura de Pèptids i Proteïnes, en una línia de recerca encapçalada per Meritxell Teixidó, després de 10 anys de recerca han desenvolupat una tecnologia anomenada Gate2Brain (porta al cervell). Aquesta tecnologia consisteix en tres famílies de pèptids llançadora amb capacitat per travessar el mur del cervell arrossegant molècules terapèutiques.

L’objectiu de l’ajut Producte atorgat al laboratori Control de Creixement i Metàstasis del Càncer de Roger Gomis és obtenir un anticòs monoclonal adeqüat per al tractament de pacients i completar la fase pre-clínica de desenvolupament sobre una diana molecular ben definida per per als pacients amb càncer de mama.

► Més informació al web de l’IRB Barcelona [+]