Segona edició del Programa de pràctiques al PCB per a estudiants de Direcció d’empreses

By 8 de febrer de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 08.02.2008

Ja s'ha obert la segona del Programa de beques dirigides als alumnes de la Universitat de Barcelona o d'ESADE que estudien gestió empresarial per realitzar un stage de pràctiques a empreses biotecnològiques de nova creació ubicades al Parc Científic de Barcelona (PCB). El projecte, que patrocina el Centre d'Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) i ha posat en marxa el PCB juntament amb la Fundació Bosch i Gimpera (FBiG) i Creápolis, el nou parc empresarial d'ESADE, té com a objectiu apropar el món de la gestió empresarial i de la biotecnologia, desvetllar vocacions emprenedores en aquest àmbit i formar equips de persones expertes en gestionar aquest tipus d'empreses per augmentar la qualitat, la competitivitat i la innovació dins el sector biotech a Catalunya.

Les pràctiques es duran a terme al llarg de 2008, tenen una durada de quatre mesos a mitja jornada, estan retribuïdes i s’adrecen a estudiants pre-llicenciats d’ESADE o que estiguin duen a terme els darrers cursos de les llicenciatures o les diplomatures que s’imparteixen a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la UB. En aquesta segona edició del programa s’ha ampliat el nombre d’empreses que hi participen, en passar de cinc a vuit, per tant, l’oferta de beques per fer l’estada de pràctiques és de vuit places.

La majoria de les empreses que participen en aquest projecte pertanyen a la nova Bioincubadora PCB-Santander, formada per 11 spin-offs de base tecnològica –majoritàriament de la Universitat de Barcelona–que centren la seva activitat en àrees emergents de les ciències de la vida (biomedicina, biotecnologia, química, nanotecnologia i farmacologia).

En l’edició anterior, dos dels cinc alumnes que van participar en aquest programa van fer les pràctiques a Oryzon genomics i CrystaX Pharmaceuticals, dues spin-offs que van formar part de la primera Bioincubadora CIDEM-PCB i que ja s’han “graduat”. La resta les van fer a les empreses Advancell i MicroArt, i a l’Associació Catalana d’ Empreses Biotecnològiques, CataloniaBIO. La bona valoració de l’experiència a l’informe final, tant per part dels estudiants com de les entitats i institucions que hi van participar, ha impulsat aquesta segona convocatòria.

Per enviar el curriculum i ampliar la informació: direcciocientifica@pcb.ub.cat;