L’OBD i la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB organitzen un seminari a París

By 12 febrer 2008novembre 16th, 2020No Comments
 12.02.2008

L’OBD i la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB organitzen un seminari a París

Els propers dies 14 i 15 de febrer el de la Ciudad Universitària de París acollirà el seminari "Una Bioètica per al segle XXI.: De l'autonomia a la justícia" que organitzen de forma conjunta la (UB) i l'Observatori de Bioètica i Dret de la UB (), ubicat al Parc Científic de Barcelona.

El Seminari comptarà amb la presència de destacades personalitats dins l’àmbit de la bioètica a nivell internacional, com ara el director de la Divisió d’ètica de les ciències i tecnologies de la UNESCO, Henk Ten Have; Sonia Barhi, responsable de la Secció per a la Cooperació Internacional en Ensenyament Superior, i Sabina Colombo, membre de la Divisió d’Ètica de la Ciència i la Tecnologia de la UNESCO. Per part de l’OBD hi partiparan la directora d’aquesta entitat i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, María Casado, el president del Comitè d’Ètica Assistencial de l’Hospital de Barcelona, Joaquim Martínez Montauti, i el Secretari de l’OBD i del Comitè de Bioètica de la Universitat de Barcelona Albert Royes.

Aquest encontre s’emmarca dins del conjunt d’activitats que impulsa la nova Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, que el passat mes de novembre es va presentar públicament durant la celebració de la I Jornada Internacional sobre la Declaració de Bioètica i Drets Humans de la UNESCO, que va comptar amb la participació de l’ex-director general de la UNESCO Federico Mayor Zaragoza i altres experts de reconegut prestigi.

La finalitat de la Càtedra UNESCO de la UB és contribuir –en l’àmbit de la reflexió universal sobre els Drets Humans– a un debat global, plural i pluridisciplinari sobre els principis i camps d’estudi de la bioètica, fomentar un sistema integrat d’activitats d’investigació, formació i divulgació i facilitar la col·laboració entre investigadors d’alt nivell i professors de reconegut prestigi, universitats i institucions d’ensenyament superior d’Europa, Amèrica i altres regions del món. Altre dels seus objectius és afavorir la transferència a països en desenvolupament de l’experiència adquirida en l’Observatori de Bioètica i Dret en els àmbits de la investigació, l’ensenyament i la divulgació, compartint les metodologies i accions de formació que ha posat en marxa.

Per a més informació: 93 403 45 46; obd@pcb.ub.es