S’inaugura la Bioincubadora PCB-Santander

By 30 de gener de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 30.01.2008

S’inaugura la Bioincubadora PCB-Santander

El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, el director general de Recerca del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, Ramón Moreno, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, el president del Banco Santander, Emilio Botín, i el rector de la Universitat de Barcelona Màrius Rubiralta, han inaugurat avui públicament l'edifici Hèlix del Parc Científic de Barcelona (PCB), un nou espai de més de 6.500 m2 de superfície destinat a laboratoris, que acull més de trenta grups i centres de recerca públics i d'empreses. Dins d'aquest espai s'ubica també la nova Bioincubadora PCB-Santander, formada per més de deu empreses spin-off de base tecnològica —majoritàriament de la Universitat de Barcelona— que centren la seva activitat en àrees emergents de les ciències de la vida (biomedicina, biotecnologia, química, nanotecnologia i farmacologia). L'acte d'inauguració, que ha estat presidit per José Montilla, ha comptat, a més, amb la presència del director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, així com altres personalitats destacades de l'àmbit científic, econòmic i de l'entorn acadèmic.

La creació d’aquesta nova Bioincubadora d’empreses és una iniciativa que ha estat impulsada per la Universitat de Barcelona a través del Parc Científic de Barcelona i la Fundació Bosch i Gimpera, amb el suport de Banco Santander que, a través de la seva División Global Santander Universidades, patrocina aquest projecte. L’objectiu és potenciar el desenvolupament de noves empreses de base tecnològica que han sorgit en l’entorn públic de recerca, a les quals es proporciona infraestructures cientificotecnològiques, així com assessorament en gestió empresarial, suport financer i se’ls facilita la interacció amb instituts de recerca, amb les més de 45 empreses ubicades al PCB així com amb xarxes internacionals.

L’objectiu de l’ampliació dels laboratoris del PCB i de la creació de la Bioincubadora PCB-Santander és participar en l’enfortiment a llarg termini del teixit d’empreses de base tecnològica, en el sector de la biotecnologia a Catalunya, per aconseguir que la riquesa es fonamenti en el coneixement.

El suport econòmic de Banco Santander a la Bioincubadora PCB-Santander forma part de l’acord de col·laboració que manté amb la Universitat de Barcelona des del 1997 per promoure el desenvolupament d’iniciatives per tal de fomentar l’esperit emprenedor i la transferència dels resultats de la investigació a la societat. Dins d’aquest acord, s’inclou també un programa d’ajuts destinat especialment a finançar projectes d’investigació innovadors i amb interès directe per al mercat que desenvolupin científics del Grup UB, tot i que no està tancat a altres investigadors i institucions. En aquest marc, el Banco Santander ha fet una aportació al Fons de Valorització de Resultats de la Investigació de la institució acadèmica, coordinat per l’Agència de Valorització i Comercialització dels Resultats de la Investigació de la UB (AVCRI), dirigida per José María Palacios, que es destinarà a finançar un total de sis projectes, que han estat escollits entre 46 propostes.

Les empreses que constitueixen la Bioincubadora PCB-Santander són: Aromics; BarnaGen; Neuroscience Technologies; Biocontrol Technologies; Genmedica Therapeutics; Omnia Molecular; Uban Research; Agrassys; Intelligent Pharma; Infinitec Activos, i Bioingenium.