PCB i University Technology Park sumen forces per impulsar la innovació

By 9 de desembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 09.12.2008

PCB i University Technology Park sumen forces per impulsar la innovació

El Parc Científic de Barcelona (PCB) ha signat un conveni de col·laboració amb el University Technology Park (), vinculat a l'Illinois Institute of Technology (IIT), amb la finalitat d'establir fórmules de cooperació per potenciar la recerca i la transferència de coneixement universitat-empresa en l'àmbit de la biotecnologia, les nanotecnologies, les energies renovables i altres àrees d'interès de les ciències emergents , amb projecció de futur, que permetin impulsar el creixement econòmic local i regional. L'acord ha estat signat pel director general del Parc Científic de Barcelona, Fernando Albericio, i el director del University Technology Park at IIT, David E. Baker.

Per tal d’aconseguir aquest objectiu, el conveni preveu diferents iniciatives, com l’intercanvi regular d’informació respecte a l’activitat que duu a terme cada centre, tant pel que fa als seminaris, conferències i congressos de caràcter científic com en l’àmbit de les innovacions tecnològiques i les oportunitats de llicència de nous productes que es generin dins el seu entorn, així com la possibilitat d’acollir temporalment a membres de les comunitats respectives que organitzin visites per establir contactes o desenvolupar projectes en comú i organitzar de forma conjunta actes de trobada per promoure les inversions i els acords de cooperació tecnològica.

L’acord també preveu la possibilitat de generar i acollir missions de treball conjuntes que permetin establir plataformes per dur a terme diferents activitats de col·laboració, i el compromís de fer presentacions i facilitar informació sobre l’activitat d’ambdues entitats en fires i congressos internacionals.

El conveni vol ser també un primer pas per crear una xarxa més àmplia de parcs científics i tecnològics que pugui oferir serveis com l’accés a nous mercats i la cooperació en projectes de recerca a les empreses que treballen en l’àmbit de les noves tecnologies. Es planteja crear un espai “d’incubació internacional”, una idea que es vol començar a desenvolupar en els propers sis mesos.