D'esquerra a dreta, Oriol Segarra i Alfons Nonell (Foto: Mind the Byte).
 06.02.2018

Oriol Segarra, CEO d’Uriach, nou membre del Consell d’Administració de Mind the Byte

La bioinformàtica Mind the Byte –ubicada al Parc Científic de Barcelona– ha incorporat Oriol Segarra –CEO del grup Uriach– al seu consell d'administració, elevant a sis el nombre de membres, tots ells destacats representants del món biotecnològic i farmacèutic. Amb aquest nou fitxatge, la companyia –pionera en el desenvolupament de tecnologies en intel·ligència artificial, cloud  i big data per al disseny computacional de fàrmacs– vol consolidar el seu lideratge en el mercat nacional i, alhora, reforçar els eixos estratègics d'un ambiciós procés d'internalització.

Amb més de 20 anys de trajectòria en empreses farmacèutiques internacionals, Oriol Segarra (Barcelona, 1971) és un expert en lideratge i gestió del canvi, amb una dilatada experiència en posicions estratègiques i directives en el sector financer i farmacèutic.

Llicenciat i MBA en ESADE, PIM a la Universitat Catòlica de Lovaina i PDD per IESE, ha complement la seva formació amb programes de desenvolupament executiu a Stanford i Harvard.

Després d’onze anys en la multinacional farmacèutica Synthon –on va exercir com a director general a Espanya i com a director d’operacions des de la seu central a Holanda– l’any 2012 va assumir el càrrec de primer executiu d’Uriach. Com a màxim responsable de la companyia, Segarra va liderar un procés de canvi sense precedents, que va transformar l’empresa familiar en un grup quimicofarmacèutic internacional amb una posició de lideratge a l’àrea OTC – medicaments no subjectes a prescripció (over the counter, per les seves sigles en anglès)– i genèrics.

“Ens complau molt que Oriol Segarra s’incorpori a Mind the Byte, i esperem amb interès el seu suport en la configuració del creixement de la companyia, atès la seva enorme experiència i habilitat en proporcionar solucions innovadores a aquest tipus de reptes”, declara Alfons Nonell-Canals, fundador i conseller delegat de Mind the Byte.