El projecte ODISSeA va iniciar el seu camí amb una primera reunió organitzada al març a la ciutat filipina de Davao (Foto: Fundació DTI).
 14.05.2019

ODISSeA: una iniciativa pionera per millorar la donació d’òrgans en països del sud-est asiàtic

Promoure una formació altament especialitzada per a experts en el camp de la donació d'òrgans als països del sud-est asiàtic és l'objectiu principal del programa de formació Train the trainers, que tindrà lloc del 13 al 17 de maig a Barcelona, sota la direcció del Dr. Martí Manyalich, professor associat de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona, i president de la Fundació DTI– Donation & Transplantation Institute, ubicada al Parc Científic de Barcelona. Aquesta iniciativa de formació per a metges forma part del projecte ODISSeA i finalitzarà amb una cerimònia institucional que tindrà lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Medicina de la UB el divendres, 17 de maig.

ODISSeA (Innovative Strategies for Southeast Asia) és un projecte Erasmus+, cofinançat per la Comissió Europea, per desenvolupar i implementar un programa de postgrau en donació d’òrgans per a professionals de la salut en vuit universitats de Malàisia, Myanmar, Filipines i Tailàndia.

La taxa de donació ni tan sols aconsegueix un donant per milió d’habitants en alguns països del sud-est asiàtic. Aquest projecte de formació, adaptat als requisits de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), promourà la col·laboració institucional requerida per a millorar les taxes de donació i establir un programa sostenible d’educació superior en donació d’òrgans en les 8 universitats del sud-est asiàtic participants en el projecte.

Aquesta iniciativa pionera està liderada per la Universitat de Barcelona juntament amb la Universitat de Bolonya (Itàlia), la Universitat de Zagreb (Croàcia), la Fundació DTI i Dinamia (Espanya).

ODISSeA va començar al gener de 2019, seguit pel kick-off meeting celebrat al març a la ciutat de Davao (Filipines). Ara, trenta experts de Filipines, Malàisia i Myanmar, participants en el curs presencial Train the Trainers a Barcelona, adquiriran els coneixements i les competències per a convertir-se en instructors en el primer Programa de Postgrau en donació d’òrgans a les seves pròpies universitats.

► Més informació: Web de la Fundació DTI [+]