D'esq. a dreta: Carlos Gramunt (CaixaBank), Pep Casas (Mitiga Solutions), Cisca Pons (Mitiga Solutions), Judit Cubedo (GlyCardial Diagnostics), Jaume Masana (CaixaBank) y Jordi García (Enisa). Foto: CaixaBanc.
 10.05.2019

GlyCardial Diagnostics rep el Premi EmprenedorXXI a Catalunya

Les empreses GlyCardial Diagnostics, amb seu al Parc Científic de Barcelona, i Mitiga Solutions han guanyat els Premis EmprenedorXXI a Catalunya, impulsats per CaixaBank –a través de DayOne, la seva divisió especialitzada per a empreses de tecnologia, innovació i els seus inversors– i co-atorgats pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, a través d’Enisa. Els guardons es van lliurar ahir al Recinte Modernista de l'Hospital de Sant Pau en el marc de la jornada ‘DayOne Innovation Summit’. El proper 14 de maig s'atorgaran els Premis EmprenedorXXI sectorials a escala nacional als que també podran optar els guanyadors de cada comunitat autònoma.

GlyCardial Diagnostics, creada l’any 2017, és una spin-off de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (IR-HSCSP) i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) impulsada per la doctora en Biologia Judit Cubedo. La biotecnològica està desenvolupant un dispositiu de diagnòstic in vitro (IVD) per a la detecció precoç de la isquèmia cardíaca i la predicció de l’evolució dels pacients després de patir un esdeveniment isquèmic (quan disminueix la circulació de sang a través de les artèries d’una determinada zona), que actualment és una de les emergències cardíaques més comuns i la seva detecció precoç és crucial per evitar complicacions posteriors i danys irreversibles. El problema és que amb les tècniques actuals la isquèmia només es pot detectar quan ja s’ha produït la mort irreversible del teixit cardíac.

Premi econòmic i viatge a Silicon Valley

Els Premis EmprenedorXXI reconeixen les empreses amb més impacte en el seu sector de cada comunitat autònoma i Portugal. Els guanyadors territorials reben 5.000 euros.

A Catalunya, s’organitzen amb la col·laboració de ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya; Barcelona Activa, l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Tech City i Barcelona Global.

En aquesta edició han participat 142 empreses catalanes. Les dues empreses guanyadores, GlyCardial Diagnostics i Mitiga Solutions obtindran –a més de la dotació econòmica– l’accés a un programa internacional d’acompanyament a Silicon Valley, organitzat per Esade en col·laboració amb la Singularity University, o un curs internacional de creixement empresarial, Ignite Fast Track, de la Universitat de Cambridge (Regne Unit).

Però a més, el 14 de maig s’atorgaran sis premis a les empreses d’Espanya i Portugal amb major potencial de creixement en els àmbits d’Agro Tech, Tourism Tech, Impact Tech, Fi&InsurTech, Health Tech i Commerce Tech. Els guardonats de cada sector aconseguiran 25.000 euros.

‘DayOne Innovation Summit’

Els Premis EmprenedorXXI Catalunya es van lliurar ahir en el marc de l’esdeveniment ‘DayOne Innovation Summit’ –una iniciativa de CaixaBank DayOne– i va aplegar més de 200 players de l’ecosistema emprenedor, tecnològic i inversor de Catalunya.

Juan Antonio Alcaraz, director general de CaixaBank, va inaugurar la jornada destacant la tasca que exerceixen aquests guardons, que s’han convertit en un referent per a start-ups a Espanya i Portugal: “Els  Premis EmprenedorXXI són un important reconeixement als emprenedors que creen productes i serveis innovadors únics en el mercat i que han convertit la seva idea en una empresa”.

A l’acte també hi van participar Jaume Masana, director territorial de CaixaBank a Catalunya; Carlos Gramunt, director d’empreses de la direcció territorial de CaixaBank a Barcelona, i Jordi García, director d’Operacions d’Enisa.

► Més informació en aquest enllaç [+]

► Notícia relacionada [+info]