Meteosim TrueWind elaborarà l’Atles Eòlic del Perú

By 17 de març de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 17.03.2008

Meteosim TrueWind elaborarà l’Atles Eòlic del Perú

El ha encarregat l'elaboració de l'Atles Eòlic del Perú al consorci format per l'empresa –especialitzada en consultoria meteorològica i ubicada al Parc Científic de Barcelona– i la consultora Latin Bridge. El projecte consisteix en fer un estudi dels recursos eòlics què disposa aquest país, per tal que les autoritats competents i els equips tècnics locals –als quals també s'oferirà formació–, disposin d'informació fiable i tecnologia innovadora per construir al seu territori parcs eòlics que explotin en el futur aquesta energia neta i renovable.

L’avantatge que ofereix Meteosim TrueWind i que ha estat decisiva per a la seva elecció, és el desenvolupament d’una tecnologia molt innovadora en aquest sector, que permet reduir considerablement el temps i el cost del projecte. Aquesta tecnologia es basa en la realització de càlculs numèrics a partir de dades d’arxius històrics de registres mundials, que permeten fer simulacions i avaluar el comportament de l’atmosfera de manera molt precisa i amb una fiabilitat molt alta. D’aquesta manera es podrà esbrinar quines són les àrees més idònies per a l’explotació d’aquests recursos al Perú sense haver d’instal·lar estacions de mesura per tot el territori, el que tindria un cost més elevat i allargaria el procés. Totes les dades obtingudes es posaran a disposició dels usuaris a través d’un programa d’informació geogràfica implementat en entorn web.

A més d’impulsar el desenvolupament energètic i incrementar l’atractiu del Perú de cara als inversors estrangers, l’elaboració d’aquest atlas eòlic té com a objectiu facilitar l’electrificació de moltes zones rurals que no compten amb la cobertura de serveis bàsics, el que fa que les condicions de vida en aquestes àrees –molt extenses al país– siguin difícils. En aquest sentit, el projecte és una continuació del , que ha posat en marxa el govern peruà.

D’altra banda, la participació de Meteosim Truewind en aquest projecte, que impulsa el creixement econòmic sostenible de països en vies de desenvolupament, revela la incorporació del concepte de “Responsabilitat social empresarial” (RES) dins dels seus valors corporatius.

Meteosim va ser fundada l’any 2003 per investigadors del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona. L’any 2006, amb la nord-americana AWS-TrueWind, especialitzada en el sector de la consultoria energètica renovable, va crear l’empresa Meteosim TrueWind per potenciar l’expansió internacional dels seus productes i serveis a la resta d’Europa, així com al centre i sud d’Amèrica i al continent Asiàtic. Entre els seus clients actuals destaquen Iberdrola, Acciona, Endesa Cogeneración y Renovables, Gamesa Energía, Ecotécnia, Airtricity, el Banc Mundial, i nombrosos governs i agències energètiques, entre altres.