L’OECD selecciona Josep Samitier com a expert espanyol en bionanotecnologia

By 29 de maig de 2014novembre 16th, 2020No Comments
L'OECD es remunta al 1960 quan 18 països europeus, els EUA i Canadà van unir les seves forces per al desenvolupament global.
 29.05.2014

L’OECD selecciona Josep Samitier com a expert espanyol en bionanotecnologia

Josep Samitier, director de l'Institut Català de Bioenginyeria (IBEC) –que té la seva seu al Parc Científic de Barcelona– és un dels quatre delegats espanyols que formaran part del nou Working Party on Biotechnology, Nanotechnology and Converging Techologies (BNCT) de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OECD), que començarà a funcionar el mes de gener de 2015.

El Working Party en BNCT serà un òrgan de representats de tot el món que es combinaran per proporcionar el seu coneixement en àrees tècniques com la nanoenginyeria i en temes relacionats amb la convergència de tecnologies. Els representants guiaran l’elaboració i execució de projectes relacionats amb BNCT, per identificar fonts de finançament, i faran de portaveus dels assumptes BNCT als diferents sistemes nacionals.

Els membres han estat seleccionats pel secretari general de Ciència, Tecnologia i Innovació del Ministeri d’Economia i Competitivitat (Mineco). La resta de delegats espanyols són Zuleika Saz , de la Fundación de Investigación Biomédica del Hospital Clínico San Carlos de Madrid; Paula Queipo del centre tecnològic Prodintec de Madrid i Luis Miralles, de la Subdirecció General per a Europa i Relacions Internacionals del Mineco.

Aquest no és el primer cop que l’experiència en la fusió de les ciències de la vida i l’enginyeria de l’IBEC ha estat reconeguda en un comitè internacional d’experts de primera línia. El 2012, l’anterior director, Josep A. Planell, va ser Sherpa al KET High Level Group en nanotecnologia, i durant els anys 2013 i 2014 l’institut va ser assessor de la Comissió Europea i de l’Horitzó 2020 en el marc de l’estudi RO-cKETs.

L’OECD es remunta a l’any 1960, quan 18 països europeus, Estats Units i Canadà van unir les seves forces per crear una organització dedicada al desenvolupament global. Avui, els 34 països membres es troben repartits arreu el món.

Més informació al web de l’OECD [+]