Primera promoció d’innovadors en salut de Design Health Barcelona

By 30 de maig de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Els 12 'fellows' integrants de la primera promoció de Design Health Barcelona. © Hector Fuentes.
 30.05.2014

Primera promoció d’innovadors en salut de Design Health Barcelona

El programa Design Health Barcelona (d·HEALTH Barcelona) va celebrar ahir a l'Auditori del Parc Científic de Barcelona la seva primera cerimònia de graduació de fellows. Els dotze graduats surten del programa equipats amb les habilitats d'innovació i emprenedoria necessàries per inventar, desenvolupar i comercialitzar dispositius mèdics innovadors per fer front a les necessitats de salut actuals. A la seva primera edició d·HEALTH Barcelona hi ha identificat prop de 1.200 noves idees i oportunitats de negoci per als hospitals, els centres de recerca i les empreses d'R+D de Catalunya.

Durant l’acte, celebrat els tres equips de fellows van presentar als assistents les necessitats que han triat i les solucions innovadores que estan treballant: ACTÚA, una plataforma en línia per fer de Barcelona la primera ciutat cardioprotegida al món; KOCCON, un casc per protegir els prematurs del soroll excessiu, i USMIMA, un dispositiu per combatre el restrenyiment en els pacients amb lesions de la mèdul·la espinal.

La primera edició de d·HEALTH Barcelona ha comptat amb la col·laboració de tres hospitals de referència catalans –Hospital Clínic, Hospital Sant Joan de Déu i Institut Gutmann–, que ja han manifestat el seu interès per seguir vinculats al programa en la segona edició. d·HEALTH Barcelona ha estat possible gràcies al suport d’entitats com l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de la Recerca (AGAUR) o el Health Universitat de Barcelona Campus (HUBc) i d’empreses com Accenture i Sanofi.

Biocat està avaluant actualment les sol·licituds rebudes per formar part del segon grup de fellows. Aquests nous 12 participants rebran una beca que cobreix fins al 25% de la matrícula d’aquest programa de formació de vuit mesos, la segona edició del qual es posarà en marxa el proper setembre.

Més informació sobre el programa d·HEALT Barcelona a www.moebio.org