Joan Massagué, Premi Nacional de Cultura 2014

By 2 de juny de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Joan Massagué. Font: IRB Barcelona.
 02.06.2014

Joan Massagué, Premi Nacional de Cultura 2014

Joan Massagué, ha rebut aquest dilluns, dia 2 de juny el Premi Nacional de Cultura 2014, en una cerimònia que s'ha celebrat al Teatre Josep Maria de Sagarra de Santa Coloma de Gramenet. Massagué ha estat cofundador i director adjunt de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) –ubicat al PCB– on avui dia ocupa el càrrec de president del Comitè Científic Assessor.

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA), organisme format per personalitats destacades dels sectors culturals, ha premiat Joan Massagué per la seva infatigable investigació per vèncer la metàstasi del càncer.

Massagué és un referent mundial en l’àrea de les vies de senyalització i dels programes transcripcionals que determinen el comportament cel·lular i la metàstasi en el càncer. Recentment, ha identificat gens i mecanismes de la metàstasi a ossos, pulmons i cervell, contribuint d’aquesta manera a obrir noves vies d’estudi per combatre aquesta malaltia.

Els seus descobriments recents, des del prestigiós Sloan Kettering Institute de Nova York que dirigeix, han permès identificar els gens i els mecanismes de la metàstasi en ossos, pulmons i cervell, i han contribuït d’aquesta manera a obrir noves vies per evitar el caràcter letal d’aquesta malaltia.

Enllaç a la notícia [+]