S’obre la convocatòria per participar a la 6a edició de l’Escola d’Estiu del Medicament (SSM6)

By 28 de maig de 2014novembre 16th, 2020No Comments
Participants de la passada edició de la Summer School on Medicines (SSM5).
 28.05.2014

Del 6 al 11 de juliol es durà a terme al Parc Científic de Barcelona (PCB) la (SSM6 per les seves sigles en anglès), coorganitzada pel pel PCB, , , la , la , la , , la , la , el (GRUM), la , la , el (BIOIB) i . Jordi Quintana, director de Desenvolupament de Negoci i Innovació del PCB i cap de la Plataforma Drug Discovery (PDD-PCB) és, com en anteriors edicions, coordinador del Comitè Científic Organitzador. La data límit d'inscripció és el 30 de juny.

La producció de medicaments és un procés complex que involucra una àmplia gamma d’actors, des d’investigadors d’institucions públiques a professionals altament especialitzats de la indústria. Des de 2009, l’Escola d’Estiu del Medicament s’ha anat consolidant, any rere any, com a un programa de referència en el sector biofarmacèutic perquè aporta valor i dóna resposta a una necessitat formativa en aquest entorn.

L’SSM és una de les propostes més innovadores i orientades a resultats que s’ofereixen a l’àmbit internacional, atès que cobreix tota la cadena de valor en el desenvolupament de medicaments –des de la idea inicial fins que aquests arriben al mercat– mitjançant l’experiència de centres de recerca capdavanters, la gestió i el coneixement empresarial de la indústria farmacèutica i la visió de les administracions.

Com a les edicions anteriors, el programa de l’SSM6 és interdisciplinari i està adreçat a estudiants de l’àmbit de les ciències de la vida (graduats, màster, doctorands i postdoctorands), investigadors i professionals de la indústria biofarmacèutica i de les agències reguladores, entre d’altres. Ofereix una formació de 40 hores basada en presentacions d’experts, l’estudi de casos d’èxit, seminaris, i visites a empreses i instituts de recerca. El professorat està compost per experts de primera línia de la indústria biofarmacèutica i d’entitats de recerca de diversos països, com ara Canadà, França i Espanya, que aporten coneixement, visió crítica i experiència com a resultat d’una sòlida trajectòria als àmbits de la recerca, les administracions i la gestió empresarial.

Transferir la recerca en ciències de la salut al mercat

L’Escola d’Estiu del Medicament s’emmarca dins el projecte europeu que té com a objectiu potenciar que la recerca en ciències de la salut es transfereixi al mercat. A la iniciativa –coordinada a Catalunya per Biocat, com a soci principal – hi participen 32 entitats del sud-oest d’Europa entre les que hi ha el Parc Científic de Barcelona, el Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (PRUAB) i l’Associació Catalana d’Empreses Biotecnològiques (CataloniaBIO).

El projecte forma part del Programa de Cooperació Territorial de l’Espai Sud-oest Europeu (), la missió del qual és donar suport al desenvolupament regional a través del cofinançament de projectes transnacionals mitjançant el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (), el principal instrument de la Unió Europea per promoure el progrés econòmic de les zones menys afavorides.

Transbio és la continuació del projecte que, entre 2009 i 2012, va facilitar nombroses accions amb un impacte molt significatiu a l’entorn innovador de cinc regions europees (Catalunya, Midi-Pyrénées, Lisboa, Aquitània i el País Valencià): una vintena de projectes cooperatius transnacionals, una cartografia de les plataformes tecnològiques relacionades amb la recerca en ciències de la vida, jornades científiques d’elevada qualitat, un llibre blanc de bones pràctiques i programes de formació per a joves investigadors, com ara la Summer School on Medicines, entre d’altres.

(Data límit 30 de juny)

(Data límit 20 de juny)