L’IBUB lidera un projecte europeu per dissenyar nous tractaments contra la tuberculosi

By 2 d'octubre de 2009novembre 16th, 2020No Comments
 02.10.2009

Dissenyar noves teràpies per combatre la tuberculosi, que té una incidència especial a Àsia i Àfrica, és l'objectiu del projecte «NOstress» (Unraveling the molecular mechanism of nitrosative stress resistance in tuberculosis), coordinat a escala internacional per Javier Luque, investigador de l'Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB) –amb seu al Parc Científic Barcelona (PCB)– i professor del Departament de Fisicoquímica d'aquesta universitat. El projecte –enmarcat dins de l'Àrea de Salut del 7è Programa Marc de la Unió Europea– està gestionat a través de la Fundació Bosch i Gimpera –ubicada també al PCB– amb el suport de l'Oficina de Projectes Europeus de Recerca (OPER). En «NOstress» participen també els equips dirigits per Ignasi Fita (Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona-CSIC); Kanak Dikshit (Institute of Microbial Technology, Índia); Darío Estrín (Universitat de Buenos Aires, Argentina) i Robert K. Poole (Universitat de Sheffield, Regne Unit).