Més de 200 experts mundials en bioenginyeria es van reunir aquesta setmana a La Pedrera convocats per l'IBEC i l'EMBL (Foto: IBEC).
 13.02.2020

L’IBEC i l’EMBL reuneixen a Barcelona més 200 experts mundials per debatre sobre la medicina del futur

L’EMBL-IBEC Winter Conference –organitzada per l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb seu al PCB, i el Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL)– amb seu al PCB, i el Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL)– va reunir aquesta setmana a La Pedrera més de 200 experts internacionals en bioenginyeria per debatre els últims avenços en el camp de la medicina del futur i ètica de la ciència. A la inauguració de l’esdeveniment, que va anar a càrrec de l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau, es va destacar la consolidació de la ciutat com a centre internacional de recerca i coneixement.

A l’EMBL-IBEC Winter Conference on Engineering Multicellular Systems es van abordar els últims avanços en camps emergents de la bioenginyeria, com la generació de models cel·lulars per a estudiar l’embriogènesi humana, els robots biològics o la derivació de miniòrgans per a aplicacions en medicina de precisió, així com la dimensió ètica d’aquests avanços i el seu impacte social.

Poques àrees de recerca són capaces de tenir un impacte en la medicina del futur com la bioenginyeria. Avanços recents en aquest camp han estat claus en el disseny i desenvolupament de tecnologies com els òrgans en un xip, els organoids − cultius tridimensionals que simulen l’arquitectura i funció dels nostres òrgans−, i altres models cel·lulars que capturen les primeres etapes de la formació de l’embrió humà. Aquests abordatges ajuden els investigadors a entendre el funcionament dels nostres teixits, i plantegen, al mateix temps, preguntes relacionades amb les malalties humanes i l’envelliment. Un altre dels aspectes clau de la bioenginyeria és identificar els possibles riscos ètics i l’impacte social d’aquestes noves tecnologies en la medicina del futur.

L’EMBL-IBEC Winter Conference neix d’un acord de col·laboració entre el Laboratori Europeu de Biologia Molecular (EMBL) i l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i va estar liderada pels investigadors Xavier Trepat, Núria Montserrat i Josep Samitier de l’IBEC, i James Sharpe, Miki Ebisuya i Vikas Trivedi de l’EMBL Barcelona. Totes dues institucions duen a terme recerca d’excel·lència i responsable, desenvolupant tecnologia per a la medicina de precisió i coneixement fonamental per a millorar la salut de les persones.

► Més informació: web de l’IBEC [+]