L’actriu Assumpta Serna, a la 4a «Tribuna del Cinema Espanyol»

By 29 de novembre de 2004No Comments
 29.11.2004

L’actriu Assumpta Serna, a la 4a «Tribuna del Cinema Espanyol»

L'actriu catalana Assumpta Serna serà la protagonista el proper dimecres 1 de desembre de la quarta edició de la «Tribuna del Cinema Espanyol», un espai de debat que organitza el de la UB, ubicat al Parc Científic de Barcelona (PCB), amb l'objectiu de conèixer el món del cinema a partir de la trajectòria artística de persones que hi treballen. L'acte tindrà lloc a les 11.45 h a l'Auditori del PCB (c/Baldiri Reixac, 4-6).

Assumpta Serna parlarà sobre la seva carrera, la funció de l’actor i dels premis de l’Acadèmia Europea del Cinema, els quals es lliuraran a Barcelona el proper 11 de desembre. A l’acte, intervindran també el productor Julio Fernández (Filmax Entertainment) i el realitzador Josep Maria Forn.

L’actriu, que va cursar estudis de Dret i es va llicenciar en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona, ha interpretat més de seixanta pel·lícules que han estat produïdes a Hollywood i en diversos països europeus i llatinoamericans. Autora de dos llibres especialitzats –«El trabajo del actor de cine» i «Monólogos en V. O.»–, actualment Serna imparteix tallers d’interpretació en universitats espanyoles i és, a més, consellera de l’ Acadèmia Europea del Cinema.

Entre la seva àmplia filmografia, destaquen películ·les com «Dulces horas» (Carlos Saura, 1981), «Matador» (Pedro Almodóvar, 1986), «Yo, la peor de todas» (María Luisa Bemberg, 1990) i «El maestro de esgrima» (Pedro Olea, 1992), entre d’altres. L’actriu ha participat també a sèries televisives com «La ballena blanca» o «Falcon Crest». L’any 2002, Serna va escriure i dirigir el seu primer curtmetratge: «El silencio de la voz».