La UB llicencia una patent per al tractament del càncer

By 30 de novembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 30.11.2005

La UB llicencia una patent per al tractament del càncer

La Universitat de Barcelona, a través del de la Fundació Bosch i Gimpera, ha signat un nou contracte de llicència d'una de les seves patents de compostos químics per al tractament del càncer amb l'empresa .

La invenció, patentada pels investigadors de la UB, reivindica la utilització del producte natural anomenat Antitumoral 514 com a agent actiu contra diferents tipologies de línies cel·lulars canceroses, entre les que destaquen el càncer de pulmó, el de mama o algunes classes de leucèmies. A més, els coneixements desenvolupats permetran ampliar el rang d’aplicació del producte a altres tipologies de càncer i sintetitzar nous compostos derivats que puguin també ser actius per al tractament d’aquest grup de malalties.

La patent, que té per títol “Depsipèptid cíclic com a agent quimioterapèutic contra el càncer”, és fruit del treball de recerca realitzat conjuntament pels grups de recerca que dirigeixen Ricardo Pérez, del Departament de Patologia i Terapèutica Experimental, al Campus de Bellvitge, i Ernest Giralt, del grup de de l’Institut de Recerca Biomèdica ubicat al Parc Científic de Barcelona. Aiximateix, signen també com a inventors Beatriz Montaner, del Departament de Patologia i Terapèutica Experimental i, Marc Martinell i Marta Vilaseca, de l’Institut de Recerca Biomèdica.

L’acord, negociat a través del Centre d’Innovació de la Fundació Bosch i Gimpera, permetrà continuar finançant el projecte de recerca d’aquests grups així com que la UB i els propis inventors rebin un percentatge sobre els beneficis que Cancer Research Technology obtingui en la comercialització de la invenció.

Cancer Research Technology és una empresa ubicada a Londres especialitzada en la transferència de tecnologia en l’àmbit oncològic. El seu objectiu és assegurar que els descobriments més innovadors en el tractament del càncer es desenvolupin per a les persones que pateixen la malaltia. Cancer Research Technology comercialitza les tecnologies desenvolupades per Cancer Research UK, així com les de moltes altres institucions que són líders en recerca oncològica arreu del món.