L’Institut d’Economia de Barcelona presenta un estudi sobre la fiscalitat ambiental de l’energia

By 1 de desembre de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 01.12.2005

L'Institut d'Economia de Barcelona () de la UB, entitat associada al Parc Científic de Barcelona, presentarà el proper divendres 2 de desembre, en el marc d'un de gestió ambiental, l'estudi "La fiscalitat ambiental de l'energia", en què s'analitza la introducció de diversos mecanismes fiscals entorn l'estalvi, l'eficiència energètica i l'ús d'energies menys contaminants a diferents països europeus. Organitzat per la Fundació Gas Natural amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, el seminari tindrà lloc a l'Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona (C/Baldiri Reixac, 4-6).

L’estudi analitza la introducció de mecanismes fiscals a diferents països de la Unió Europea i a les comunitats autònomes espanyoles, com ara la prohibició de determinades activitats, l’incentiu econòmic per a l’ús de fonts energètiques menys contaminants o el comerç de drets d’emissió, com a possibles instruments econòmics que ajudin a modificar les conductes dels ciutadans i de les empreses entorn als impactes ambientals derivats del cicle de l’energia. La recerca ha estat realitzada pels professors del Departament d’Economia Política i Hisenda Pública de la UB i membres de l’IEB Josep Maria Duran i Cristina de Gispert. Durant l’acte de presentació, es lliurarà gratuïtament la publicació de l’estudi a les persones assistents.

A més de la presentació de l’estudi, el seminari comptarà amb una conferència sobre l’experiència alemanya i europea en la fiscalitat ambiental de l’energia a càrrec d’Anselm Görres, director de l’ONG , i una taula rodona amb el títol “L’opinió dels experts davant la fiscalitat ambiental de l’energia”, en què es debatran les implicacions davant d’una possible aplicació d’aquests mecanismes fiscals al nostre país.

Adreçat especialment als responsables de les Administracions públiques en les àrees fiscal, d’energia i de medi ambient, a directius i tècnics d’empreses energètiques, així com a consultors, assessors, economistes i advocats, el seminari s’inaugurarà amb les intervencions del director general de la Fundació Gas Natural Pere -A Fàbregas i el director de l’Institut d’Economia de Barcelona Martí Parellada, i es comptarà amb la presència del conseller d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya Antoni Castells i el director general del Parc Científic de Barcelona Fernando Albericio en la clausura.

L’assistència al seminari és gratuïta, però cal la inscripció prèvia al telèfon 93 467 05 77.