La transferència de la recerca de les universitats, a debat en la «Conferencia Anual de Red OTRI»

By 16 de juny de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 16.06.2006

Sota el lema "Posant en valor la recerca", els propers dies 21, 22 i 23 de juny tindrà lloc a Barcelona la , un punt de trobada per a professionals de les Oficines de Transferència dels Resultats d'Investigació (OTRIs) de les universitats espanyoles. Coordinat pel Centre d'Innovació de la Fundació Bosch i Gimpera, com a OTRI de la Universitat de Barcelona, la trobada pretén analitzar els nous models de gestió de la cooperació i la transferència de tecnologia especialment aquells que afecten de forma directa en la relació universitat-empresa.

La conferència, que es desenvoluparà al CosmoCaixa, serà inaugurada el dijous 22 en un acte en que intervindran el rector de la UB Màrius Rubiralta, el president de la Comissió Sectorial d’R+D de la CRUE Francisco Tomás, el director general de Recerca del Departament d’Educació i Universitats Xavier Testar i el director general de Caixaholding Marcelino Armenter. Després, s’iniciarà la primera sessió del programa dedicada a la innovació com a motor de desenvolupament. En aquest espai, que començarà a les 10 hores, s’inclouen diferents ponències que reflexionaran sobre la relació entre la universitat i l’entorn socioeconòmic a més d’una taula rodona sobre la política de transferència del coneixement a Catalunya. En aquest debat, moderat per la directora del Centre d’Innovació (FBG-UB) Carme Verdaguer, intervindrà el director general de Recerca del Departament d’Educació i Universitats Xavier Testar, el director de Transferència del CIDEM Sergi Mesquida i el director del Consorci de Transferència de Coneixement Jordi Rojas.

A la tarda, la segona sessió estarà centrada sobre la situació actual i el futur de la funció de la transferència de coneixement. El tema es tractarà a partir d’una taula rodona en què participaran el director general de Promoció Científica i Tecnològica del Sistema Universitari de Galícia, Rogelio Conde-Pumpido; la sotsdirectora del Parc Científic de Barcelona, Montserrat Vendrell; la directora de l’OTRI de la Universitat de València, Ana Cortés; el director del Barcelona Supercomputing Center, Mateo Valero, i el director del Departament de Consultoria Estratègica, Finançament i Innovació de PIMEC, Fran de la Torre, entre d’altres.

D’altra banda, el divendres 23 es durà a terme la tercera sessió sota el títol “Informe y estudios sobre transferencia de conocimiento” , que comptarà amb les intervencions del secretari executiu de la Comissió Sectorial d’R+D de la CRUE Rafael Payá, el director de la Fundación Conocimiento y Desarrollo Martí Perellada, i el secretari de la Fundación Triptólemos Ramon Clotet. Aquesta sessió estarà moderada pel director de l’OTRI de la Universidad de Castilla la Mancha Luis A. Martínez.

Així mateix, la conferència inclourà aquest dia uns tallers en que es tractaran les novetats del VIIè Programa Marc de la Unió Europea en temes de gestió i finançament; la creació d’empreses basades en el coneixement; la protecció i l’explotació de resultats, i la dinamització interna i la gestió del client intern.