El Parc Científic de Barcelona s’incorpora al Fòrum de la BioRegió de Catalunya

By 9 de juny de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 09.06.2006

El Parc Científic de Barcelona s’incorpora al Fòrum de la BioRegió de Catalunya

El Parc Científic de Barcelona és membre de la Junta de Govern del de la BioRegió de Catalunya, l'òrgan assessor i de participació de les institucions públiques d'R+D+I i les empreses que col·laboren en el desenvolupament d'aquest projecte. El Fòrum té com a objectiu dinamitzar l'activitat en temes de generació de coneixement, transferència i explotació per contribuir en la consolidació de Catalunya com a referent biotecnològic i biomèdic internacional.

En la seva primera reunió, celebrada el dimecres 7 de juny, es va nomenar president d’aquest òrgan a Jorge Gallardo, president d’Almirall Prodesfarma, i es va constituir una Junta de Govern en què el director general del PCB Fernando Albericio es va incorporar en la vicepresidència, juntament amb el rector de la Universitat Pompeu Fabra Josep Joan Moreso i la directora general a España de Sanofi-Aventis Belén Garijo.

Els membres del Fòrum van elegir també les persones que, juntament amb els representants de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, conformen el patronat de la Fundació BioRegió de Catalunya. En aquest sentit, es van designar un total de 17 patrons, entre ells el rector de la Universitat de Barcelona Màrius Rubiralta, el president de CataloniaBio i director d’Oryzon genomics Carlos Buesa –tots dos integrats en el Comitè Executiu–, així com el vicepresident d’aquesta associació empresarial i director d’Advancell Lluís Ruiz.

Des del Fòrum, es potenciarà la relació entre les diferents entitats que hi participen i es col·laborarà en la projecció de la BioRegió de Catalunya. “El Fòrum ha de ser el “teixit nerviós” de la BioRegió, el lloc de debat, de discussió i, fins i tot, un lobby que defensi aferrissadament els interessos del sector”, comenta Joan Cornet, president del Comitè Executiu de la .