El Parc Científic de Barcelona s’incorpora en la vicepresidència de l’associació internacional de parcs IASP

By 22 de juny de 2006novembre 16th, 2020No Comments
 22.06.2006

El delegat del president del PCB i professor de la UB Joan Bellavista va ser elegit vicepresident de l'International Association of Science Parks () en l'assemblea general que va tenir lloc en la XXIII Conferència Internacional d'aquesta entitat, celebrada del 6 al 9 de juny a Helsinki. Amb l'elecció de Bellavista, el PCB se situa en els òrgans de representació i direcció de les associacions de parcs a nivell català, espanyol i internacional.

La IASP és la xarxa internacional de parcs científics i tecnològics i de projectes d’incubació basats en el coneixement, que té com a finalitat d’incrementar la riquesa de la seva comunitat tant promovent la cultura de la innovació i la competitivitat com estimulant i gestionant el flux de coneixement i tecnologia entre universitats, institucions de recerca, empreses i mercat. Actualment, té membres a 67 països que representen a més de 70.000 empreses innovadores i institucions de recerca, així com contactes i associacions en molts d’altres.

El PCB és membre d’aquesta associació des del 1998, on ha jugat un paper actiu des del seu Consell Assessor i l’equip de Direcció. Així mateix, el proper any 2007 col·laborarà en l’organització de la seva XXIV Conferència Internacional que tindrà lloc a Barcelona el mes de juliol.

Joan Bellavista (Granollers, 1958), que és també gerent de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCat), ha treballat en projectes de desenvolupament tecnològic i de parcs científics i tecnològics en diferents països com el Regne Unit, Austràlia, Brasil, Indonèsia, República Dominicana, Tunísia i Espanya.

Així mateix, ha publicat nombrosos llibres i articles sobre aquest tema entre els quals destaquen “Developing Science Parks: Theory and Models Matter”, “Using Basic Research: Assessing Connections between Basic Research and Socio-Economic Objectives”, “The Formation and Maintenance of Research Links between Industry and Universities”, “Science and Technology Policy in Spain: Organisational Constraints and Potential Development”, “Los Parques Científicos y Tecnológicos en España”, “Ciencia, Tecnología e Innovación en América Latina”, “The Barcelona Science Park: A Triple Helix Model in the Catalan and Spanish Research System”, o “Evaluación de la Investigación”.