Sense categoria

La Plataforma de Nanotecnologia del PCB mostra la seva recerca en un documental divulgatiu

By 23 de febrer de 2010No Comments
 23.02.2010

Ahir, 22 de febrer, va tenir lloc la presentació al públic del documental "Una nit al laboratori", una sèrie de reportatges de dos a tres minuts de durada que mostra l'activitat d'investigació que duen a terme en horari nocturn diversos grups de recerca de centres i instituts de Catalunya. Entre aquests videos s'inclou "La fàbrica de nanoteixits", on l'investigador Alvaro Mata, responsable de la del Parc Científic Barcelona (PCB), explica les tècniques que fa servir el seu equip per desenvolupar nous biomaterials, bastides tissulars i dispositius que puguin interaccionar específicament amb la biologia a nivell cel·lular i subcel·lular per a aplicacions en l'àmbit de l'enginyeria de teixits i la medicina regenerativa.

L’acte de presentació d’aquest documental, que es pot veure on line, va coincidir amb la inauguració de la 15a edició del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, que organitza l’Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra (OCC-UPF). La seva realització ha estat possible gràcies a un ajut concedit per la Generalitat de Catalunya, que s’emmarca dins de les Accions per a la Comunicació i la Difusió de la Ciència (AJUTS ACDC 2009).

En el documental es mostren també algunes línies de recerca que realitzen uns altres investigadors del Grup UB, com ara Jordi Serra-Cobo, del Departament de Biologia Animal de la Universitat de Barcelona; Xavier Luri, que treballa al Departament d’Astronomia i Meteorologia de la Facultat de Física, i Joan Santamaria, de la Facultat de Medicina-Hospital Clínic de Barcelona.

Altres centres de recerca que han participat en aquest video són el Port d’Informació Científica de la Universitat Autònoma de Barcelona, el Centre Mediterrani d’Investigacions Marines i Ambientals (CSIC), el Laboratori Biològic de la Policia Científica i el Centre de Regulació Genòmica de Barcelona (CRG).

Una nit al laboratori. La fábrica de nanoteixits