Jordi Sabater Pi, medalla Narcís Monturiol

By 23 març 2005novembre 16th, 2020No Comments
 23.03.2005

Jordi Sabater Pi, medalla Narcís Monturiol

El Govern de la Generalitat de Catalunya va acordar ahir, a proposta del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, la concessió de la Medalla i de la Placa Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic a vint personalitats, deu homes i deu dones, i a dues institucions. D'entre les persones a qui s'atorga la Medalla Narcís Monturiol, per la seva contribució destacada al progrés científic i tecnològic de Catalunya, destaca el catedràtic emèrit de la UB Jordi Sabater Pi, que és alhora director de la ubicada a l'entorn del Parc Científic de Barcelona.

El premi li ha estat concedit “pels seus treballs científics a l’Àfrica central dedicats al coneixement de la conducta dels grans primats africans i pel descobriment de les granotes goliat, els amfibis més grans del món, i les conductes culturals dels ximpanzés. També se li reconeixen els estudis que ha dut a terme sobre la conducta de les aus indicadores de mel, així com els estudis etnogràfics d’algunes ètnies de l’Àfrica central (fang)”.

D’altra banda, i en el conjunt de la Universitat de Barcelona, la Generalitat ha acordat distingir també el catedràtic d’enginyeria química José Costa, la catedràtica de filologia catalana Eulàlia Duran, el Director de Recerca del Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) a l’École Polytechnique de Palaiseau (França) i darrerament professor del Departament de Física Aplicada i Òptica de la Universitat de Barcelona Antoni Lloret, el catedràtic de química orgànica a la Universitat de Barcelona i director de l’Institut Català d’Investigació Química Miquel Àngel Pericàs, el catedràtic de política econòmica Jacint Ros i el catedràtic emèrit de psicologia Miquel Siguan.

Els Premis Narcís Monturiol es van crear l’any 1982 per distingir les persones i entitats que amb la seva tasca han contribuït d’una manera destacada al progrés científic i tecnològic de Catalunya. Per a més informació sobre la concessió d’aquests premis, podeu consultar la web del .