S’obre la primera convocatòria del programa “Tutela Estudiants de Secundària”

By 24 de març de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 24.03.2005

S’obre la primera convocatòria del programa “Tutela Estudiants de Secundària”

En el marc del , que desenvolupa el Parc Científic de Barcelona (PCB) amb la finalitat de promoure la comunicació i la promoció de la ciència entre el públic general, es contemplen un seguit d'accions dirigides a la comunitat educativa, entre les quals destaca el projecte , que acollirà estudiants de primer de batxillerat que hagin d'iniciar el seu projecte de recerca, als quals se'ls ofereix la possibilitat de disposar de l'ajut d'un tutor del Parc Científic de Barcelona, que, durant un any aproximadament, oferirà una tutela bibliogràfica, i també sessions pràctiques de recerca al Parc.

És en aquest sentit, que el PCB obre una convocatòria d’ajuts per a tutors d’alumnes de secundària, adreçada a joves investigadors que estiguin duent a terme la seva recerca al PCB. Un cop resolta aquesta convocatòria, s’organitzaran unes jornades adreçades als estudiants, d’un dia de durada, en què es presentarà el Parc Científic de Barcelona amb una visita a les instal·lacions, s’explicaran les línies de recerca que s’hi duen a terme i es presentaran experiències anteriors de projectes de recerca duts a terme amb la col·laboració d’investigadors universitaris. Finalment, s’adjudicaran els tutors als diferents estudiants interessats.

Un cop els projectes de recerca estiguin finalitzats, el PCB organitzarà unes jornades de Presentació dels projectes duts a terme, durant les quals se n’escolliran tres que seran premiats. El treball que rebi el primer premi podrà fer-se públic també a la de l’any vinent. L’edició de la Fira VCC05 tindrà lloc els propers dies 3 i 4 de maig a l’edifici La Pedrera (Pg. de Gràcia, 92).

A banda d’aquest projecte, el Programa Ciència en Societat també potencia la comunicació científica a través dels mitjans de comunicació així com la divulgació científica a través d’altres canals, com ara , , , , i espais de debat o pràctiques de laboratori. Aquest Programa també contempla la creació d’una Xarxa d’Amics del Parc, que compta amb una àmplia base de dades de persones interessades per la divulgació científica.

Així mateix, pels ciutadans i ciutadanes de l’entorn del PCB, també s’ha endegat un projecte que rep el nom d’, que, coordinat pel Centre Especial de Recerca en Teories i Pràctiques Superadores de Desigualtats , té com a objectiu contactar amb les persones dels districtes de les Corts i Collblanc-La Torrassa, on està ubicat el PCB, concretament amb les entitats socioculturals, als veïns i la comunitat educativa, amb la finalitat d’oferir-los l’oportunitat de conèixer les activitats que s’organitzen des del Parc i poder donar resposta a les inquietuds de les persones del barri.