La UB entra com a soci a les empreses ‘spin-off’ Enantia i Thera

By 29 de març de 2005novembre 16th, 2020No Comments
 29.03.2005

La UB entra com a soci a les empreses ‘spin-off’ Enantia i Thera

La societat creada per la Universitat de Barcelona sota el nom de Cultura Innovadora i Científica (CICUB) ha fet efectiva recentment la seva entrada en el capital de les spin-offs de la UB ubicades al Parc Científic de Barcelona (PCB) i . Aquestes empreses han estat incubades per l'Àrea Centre d'Empreses de la , en el marc de la Xarxa de Trampolins Tecnològics creada pel Centre d'Innovació i Desenvolupament Empresarial () de la Generalitat de Catalunya.

és una empresa especialitzada en la síntesi química de productes enantiopurs d’alt valor afegit per a la indústria farmacèutica. L’empresa es va constituir l’any 2003 a partir del Grup de Recerca Tecnoquiral, un centre de suport a la innovació tecnològica creat per investigadors de la UB, amb la incorporació de professionals provinents de la indústria farmacèutica. Entre els seus projectes de futur, Enantia està desenvolupant una línia de nous productes per al tractament de la malària i altres malalties d’origen víric.

, Centre de Llenguatges i Computació, és una empresa dedicada al desenvolupament de programes informàtics per al tractament de la informació textual amb l’objectiu de generar coneixement. Thera es va constituir l’any 2001 com una spin-off de la UB a partir del Grup d’Investigació en Lingüística Computacional, CliC. Una de les aplicacions més capdavanteres de Thera és Ontology, un classificador automàtic de documents a gran velocitat (65.000 paraules per segon).

D’altra banda, la UB també ha entrat com a soci a l’spin-off Biocontrol Technologies, especialitzada en la recerca i desenvolupament d’agents de control biològic com a biofungicides per combatre les malalties dels conreus, de manera respectuosa amb el medi ambient. L’empresa ha estat creada per investigadors de la Facultat de Biologia de la UB juntament amb professors de la Universidad de Sevilla.