Joan Bellavista, nou president de la IASP

By 17 de setembre de 2008novembre 16th, 2020No Comments
 17.09.2008

Joan Bellavista, nou president de la IASP

Joan Bellavista, delegat del president del Parc Científic de Barcelona (PCB) i, fins ara, vicepresident de l'Associació Internacional de Parcs Científics i Tecnològics (IASP), ha estat designat com a nou president d'aquesta entitat en el marc de la que se celebra des del 14 de setembre a Johannesburg (Sud-àfrica).

En aquest certamen, que ha comptat amb la presència del director general del Parc Científic de Barcelona Fernando Albericio, participen professionals de tot el món vinculats amb la gestió dels Parcs científics i tecnològics, i el seu objectiu és compartir experiències i debatre el paper de la innovació com a eina per al creixement econòmic i el progrés tecnològic.

Joan Bellavista és llicenciat en Ciències Econòmiques i Doctor en Ciències Polítiques i Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), també té un Màster d’Organització de la Ciència i la Tecnologia per la Facultat de Ciències de la Universitat de Manchester.

Actualment, a més del càrrec que ocupa al PCB, és professor de la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat de Barcelona, membre del Consell Assessor per a la Ciència i la Tecnologia del Govern espanyol i del Consell Assessor de l’Associació de Parcs Científics i Tecnològics d’Espanya (APTE). L’any 2005 va ser designat director gerent de la Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCAT), i forma part del Consell Assessor de Recerca Biomèdica del Departament de Salut del Govern de la Generalitat. Al llarg de la seva trajectòria professional ha treballat en diversos projectes de desenvolupament en tecnologia i parcs científics i tecnològics a diferents països d’Europa, Australia, Àsia, Àfrica i Amèrica.

La IASP és una organització sense ànim de lucre, que agrupa un total de 355 membres de 71 païssos d’arreu del món. Es va crear l’ any 1984 i, a més de Parcs científics i tecnològics, acull incubadores d’empreses innovadores, universitats, agències especialitzades de desenvolupament i consultors experts en transferències de tecnologia i coneixement, polítiques d’innovació i desenvolupament regional.