Iproteos tanca amb èxit la primera campanya de ‘crowdfunding’ del sector biotecnològic espanyol

By 22 d'octubre de 2014novembre 16th, 2020No Comments
L'activitat d'Iproteos se centra en el descobriment de fàrmacs de tercera generació per a malalties del sistema nerviós central.
 22.10.2014

La biotecnològica Iproteos –ubicada al Parc Científic de Barcelona– ha aconseguir tancar amb èxit una innovadora campanya de finançament basada en el micromecenatge per accions (equity crowdfunding) amb l'objectiu de recaptar 100.000 euros per al desenvolupament d'un nou fàrmac per aturar la progressió i revertir els dèficits cognitius associats a l'esquizofrènia: l'IPR019. Els fons recaptats permetran a la biotec –una spin-off de la Universitat de Barcelona (UB) i l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)– completar l'etapa preclínica no regulatòria del compost per començar els assaigs clínics del fàrmac l'any 2016.

La campanya –la primera d’aquestes característiques que duu a terme una biotecnològica espanyola– s’ha desenvolupat a través de la plataforma i es va tancar dijous passat, abans de la data de finalització prevista, el 31 d’octubre, amb la participación de 41 inversors (40 de l’Estat espanyol), amb una mitjana d’aportació de 2400 € per inversor, un 14 % dels quals han estat científics.

“El projecte de micromecenatge ha estat una experiència molt positiva per a l’equip d’Iproteos. Per una banda, hem pogut recaptar fons que ens permetran continuar avançant en el desenvolupament del nostre fàrmac per al tractament de l’esquizofrènia i, d’altra banda, hem donat visibilitat a la nostra empresa i al treball innovador que estem duent a terme. A més, el projecte ha estat pioner a l’Estat espanyol en relació amb noves formes de finançament per a empreses biotecnològiques i obre el camí a que d’altres puguin utilitzar aquesta nova forma d’obtenir fons”, declara Teresa Tarragó, fundadora i CEO d’Iproteos.

Un ‘first in class’ de tercera generació

L’IPR019 d’Iproteos és un potenciador cognitiu d’última generació que ja ha demostrat la seva eficàcia, amb resultats molt positius, en models animals: s’ha aconseguit una millora de les capacitats de l’aprenentatge i memòria afectades per l’esquizofrènia, la qual cosa no succeeix amb els tractaments actuals. A més, té un mecanisme d’acció completament diferent la qual cosa el converteix en un ‘first in class’.

Es tracta d’un fàrmac dels anomenats ‘de tercera generació’, que estan a la interfície entre els utilitzats tradicionalment i els de segona generació (fàrmacs proteics). Està basat en unes molècules anomenades pèptids, que bloquegen l’acció de les proteases i són capaços de travessar la barrera hematoencefàlica, un sistema protector del cervell que fins ara la gran majoria de fàrmacs no han aconseguit creuar

Iproteos, ubicada al Parc Científic de Barcelona, és una spin-off creada l’any 2011 per dos científics catalans capdavanters en el camp dels pèptids terapèutics, Teresa Tarragó i Ernest Giralt, sobre la base de la transferència d’una tecnologia generada al si de l’IRB Barcelona i de la UB, amb la participació estratègica de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG). El seu projecte d’empresa se centra en el descobriment de fàrmacs de tercera generació per a malalties del sistema nerviós central, i ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya– del Ministeri d’Economia i Competitivitat i del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).

• Més informació sobre la

• Notícia relacionada [+]